استاندار خراسان رضوی گفت: بر پایه اعلام مرکز آمار، نرخ بیکاری این استان در پایان پاییز امسال به 8.8 درصد رسیده و تک رقمی شده است.
کد خبر: ۵۶۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 22 February 2018

به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان، روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی مشهد افزود: این میزان در مقایسه با پاییز سال 95، 2.7 درصد و نسبت به پایان تابستان امسال که نرخ بیکاری استان 10.1درصد بود، 1.3 درصد کاهش داشته است.
وی بیان کرد: اگر هدف گذاری امسال خراسان رضوی که ایجاد 160 هزار فرصتی شغلی است، تا پایان سال تحقق پیدا کند، نرخ بیکاری امسال در مقایسه با سال 95، به 1.5 درصد کاهش خواهد رسید.
وی اظهار کرد: در خراسان رضوی بر اساس آخرین آمار به 2 میلیون و 100 هزار فرصت شغلی دست پیدا کردیم و پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته، 149 هزار و 164 نفر افزایش فرصت شغلی در استان محقق شده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی خراسان رضوی در پایان پاییز امسال نیز نسبت به پاییز پارسال، 1.8 درصد افزایش داشته و به عدد 43.8 درصد رسیده که نشان دهنده قابلیت های جمعیتی استان برای مشارکت در اشتغال و تولید است.
رشیدیان اظهار کرد: جمعیت بیکار خراسان رضوی که ابتدای امسال 300 هزار نفر بود اکنون به 203 هزار نفر کاهش یافته است.
وی بیان کرد: خراسان رضوی در اشتغالزایی نیز نسبت به وظیفه ای که در سطح کلان کشور بر عهده استان ها گذاشته شده، رتبه پنجم را در بین استان های دیگر به دست آورده است.

*اسفند، ماه پرترافیک استان در برگزاری همایش های اقتصادی
استاندار خراسان رضوی ماه جاری را یکی از ماه های پرترافیک به لحاظ برگزاری همایش ها و رویدادهای اقتصادی دانست و گفت: پنجمین همایش ملی توسعه پایدار نهم اسفند ماه با رویکرد بهبود کسب و کار در مشهد برگزار می شود.
رشیدیان افزود: برگزاری اولین همایش حمایت و حاکمیت قانون در حوزه های تجاری و اقتصادی و سرمایه گذاری، همایش مشارکت اجتماعی و نهضت اشتغال (مانا)، همایش توجیهی استانی برای کاربران موثر در صدور مجوز و پاسخ به استعلامات و راه اندازی سامانه دادور و برگزاری مراسم روز ملی حمایت از حقوق مصرف کننده از دیگر رویدادهای اقتصادی اسفند ماه امسال است.
وی در مورد افزایش نرخ ارز نیز در این نشست، با بیان اینکه دولت به دنبال مهار نرخ ارز است، افزود: تغییر در نرخ ارز مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی ایجاد می کند که در آن شبهه و تردیدی نیست اما از طرف دیگر برای صادرکنندگان، موقعیت مناسبی است.
رشیدیان بیان کرد: صادرکنندگان استان باید از فرصت به وجود آمده در تغییر نرخ ارز بهره گرفته و کالاهایی را که تاکنون امکان صدور آن وجود نداشته را به کشورهای دیگر صادر کنند.
استاندار خراسان رضوی گفت: تمام تلاش بانک مرکزی این است که بتواند اعتماد عمومی را جلب و شیوه و راه اعتمادی برای سرمایه گذاران به وجود آورد، لذا شاید شیوه سپرده های 20 درصد مورد مطلوبی نباشد، اما افرادی که به دنبال این روش رفتند، دنبال دفع افسد به فاسد بودند و نسخه موقتی برای این موضوع پیچیدند.
رشیدیان اظهار کرد: تامین نقدینگی از انتظارات همه تولیدکنندگان است که دولت تلاش می کند این خواسته از طریق سرمایه در گردش یا سرمایه ثابت تامین شود اما به جای اینکه به سمت پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان پیش رویم باید تسهیلات برای خرید تولیدات به بازار بدهیم تا هم به بخش تولید کمک شود و هم کالاها به فروش برسد.
وی در مورد پیشنهاد ایجاد جلسات گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در شهرستان ها گفت: یکی از ایراداتی که مسئولان اقتصادی در سطح کلان کشور مطرح می کنند، تعدد جلسات اقتصادی است و بر تمرکز آن در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکید دارند.
وی تاکید کرد: ضعف تعاملات ما در کل کشور برای بهره برداری متناسب با شرایط اقتصادی، نبود هماهنگی لازم است، اگر آن هماهنگی لازم شکل بگیرد، به نفع کشور و ملت خواهد بود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به ضرورت صدور خدمات فنی و مهندسی استان به کشورهای عراق و سوریه گفت: با توجه به قابلیت هایی که مهندسان استان دارند می توانند سهم عمده ای از طرح های مربوط به بازسازی در آن کشورها را برعهده بگیرند.
وی افزود: تاکنون 2 پیشنهاد مبنی بر بازسازی یک شهرک در سوریه و طرح آبرسانی به دمشق به خراسان رضوی پیشنهاد شده اما تاکنون هیچ یک از مهندسان استان در این خصوص اعلام آمادگی نکرده اند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار