آیت‌الله یزدی:
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برخی می‌گویند حجاب ساخته روحانیت است، روحانیون باید همچون ائمه معصومین(ع) در مقابل این سخنان بایستند.
کد خبر: ۵۶۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸ 22 February 2018

به گزارش تابناک قم؛آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در نخستین اجلاسیه منشور روحانیت در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد با اشاره به وظایف انبیا اظهار کرد: آن‌ها معصوم بودند و وظیفه حفظ دین خداوند را داشتند و رفع بدعت‌ها هم از دیگر وظایف انبیا بود.

وی افزود: برخی می‌گویند که حجاب ساخته روحانیت است و جزئی از دین نیست، روحانیت باید همچون ائمه معصومین(ع) در مقابل این سخنان بایستند و بگویند که حجاب جزئی از دین و از ضروریات اسلام است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: فرماندهان ساواک در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی به اندازه ای از روحانیت هراس داشتند که از عصای در دست من هم می‌ترسیدند.

آیت‌الله یزدی با اشاره به سیره امام خمینی(ره) اظهار کرد: شاه تصور می‌کرد که با تبعید امام راحل به نجف، ایشان دست از نهضت انقلاب اسلامی برمی‌دارند، اما این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: آیت‌الله سیستانی با فتوای جهاد کفایی، عراق را از تجزیه نجات داد و بسیج مردمی عراق هم با تائید این مرجع تقلید و راهنمایی‌های جمهوری اسلامی ایران، داعش را در این کشور شکست داد و نقشه‌های دشمن در عراق شکست خورد و استقلال این کشور حفظ شد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی گفته می‌شد که زمان اجرای حدود و قصاص و دیات نیست، اما امام خمینی(ره) فرمودند که اگر اکنون زمان اجرای این حدود نیست، پس چه زمانی است؟ انقلاب اسلامی برای اجرای احکام الهی بود.

آیت‌الله یزدی با اشاره به ائتلاف اسرائیل و عربستان اظهار کرد: این دو کشور با هم ائتلاف کردند و به دنبال ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی ضرورت هوشیاری هرچه بیشتر حوزه و روحانیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید طلاب را با برگزاری برنامه‌هایی در خصوص منشور روحانیت بیدار کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مقام مرجعیت را مقدس می‌دانم، رهبر معظم انقلاب هم یک مرجع هستند، شرایط مرجعیت را در ایشان پس از رحلت آیت الله گلپایگانی مشاهده کردم و جلسات درس رهبر معظم انقلاب نشان دهنده جایگاه علمی بالای ایشان است.

آیت‌الله یزدی با اشاره به ارتباط مقام معظم رهبری با مراجع تقلید اظهار کرد: ایشان احترام مراجع عظام تقلید را در حد بالایی نگه داشتند و همیشه به دیدار آن‌ها می‌روند.

وی ادامه داد: مسائل مستحدثه بسیاری در عصر حاضر وجود دارد و باید نظر اسلام در خصوص این مسائل توسط مراجع عظام تقلید بیان شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حدود 40 سال از حاکمیت تئوری ولایت فقیه در کشورمان می‌گذرد و بسیاری از موفقیت‌ها در سایه حاکمیت این نظریه به وجود آمده است، باید خداوند را به خاطر این حاکمیت شکر کنیم.

آیت‌الله یزدی، حفظ نظام اسلامی را واجب دانست و تصریح کرد: باید در خصوص منشور روحانیت به طلاب توضیح داده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید برای حفظ اسلام نسبت به شناخت دشمنان به خصوص دشمنان شناخته شده همچون آمریکا، اسرائیل و رژیم سعودی تلاش کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار