معاون جوانان جمعیت هلال احمر لرستان گفت: طرح ملی دادرس در ۲۳۱ مدرسه سطح این استان برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۹۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶ 22 February 2018
حمید جمشیدی معاون جوانان جمعیت هلال احمر لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح دادرس که با هدف آمادگی دانش‌آموزان برای شرایط سخت برگزار می‌شود طی سالجاری برای ششمین سال متوالی در سطح مدارس لرستان اجرا شد.

 وی بیان کرد: در سال جاری 9 هزار و 828 دانش‌آموز آموزش‌های کمک‌های اولیه را در قالب طرح دادرس که توسط جمعیت هلال‌احمر استان و با همکاری آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود سپری کردند.

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر لرستان بیان کرد: در طرح دادرس دانش‌آموزان پایه هشتم که از قبل ساماندهی می‌شوند در کلاس کمک‌های اولیه حضور می‌یابند تا آموزش‌های پناهگیری و خروج ایمن- ارزیابی و کنترل علائم حیاتی- احیای قلبی ریوی- خونریزی- پانسمان و بانداژ شکستگی‌ها و آتل بندی و حمل مصدوم اطفای حریق و نحوه اسکان اضطراری را فرا می‌گیرند.

جمشیدی تصریح کرد: از دیگر مراحل طرح دادرس برگزاری المپیاد در سطح شهرستانی استانی و کشوری است که هم اکنون در بیشتر شهرهای استان مرحله شهرستانی آن انجام شده و در ابتدای سال آینده مرحله استانی آن نیز برگزار و تیم منتخب استان به المپیاد کشوری آماده اعزام می‌شود.

 وی افزود: تلاش می‌شود در هر دوره کلاس‌های بازآموزی برای دانش‌آموزان منتخب برگزار شود تا بتوانیم سطح کمی و کیفی المپیادها را نیز افزایش دهیم.

 جمشیدی گفت: طرح دادرس با تفاهم نامه صورت گرفته بین جمعیت هلال احمر کشور و وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود که امیدواریم والدین نیز در بحث فراگیری آموزش کمک‌های اولیه برای دانش‌آموزانشان همکاری لازم را با مدارس و جمعیت هلال احمر در ادامه مراحل و سال‌های آتی داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار