امام جمعه اقلید: چرا زمانی که نمی‌توانیم مشکلات مردم به ویژه نسل جوان را حل کنیم، به دنبال رفراندوم می‌رویم و بهانه به دشمن می‌دهیم اظهار داشت: این‌گونه نیست که هر جا که به بن‌بست رسیدیم، مزاحم مردم شویم.
کد خبر: ۵۷۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 24 February 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر به اغتشاش داعشی مسلکی که شب شهادت حضرت زهرا (س) در خیابان پاسداران اتفاق افتاد اشاره و اظهار داشت: به راحتی از این مسئله نمی‌توان گذشت چراکه این‌گونه امور نخ نمایی در خارج از کشور دارند.

وی با بیان اینکه دشمنان تحمل دیدن ایرانی آرام و قدرتمند را ندارند، تصریح کرد: ملت غیور ایران اسلامی پاسخ آن‌ها را داده و می‌دهند.

امام جمعه اقلید به تدبیر و تجربه پلیس که باوجوداینکه قدرتی که برای مقابله با این اتفاق داشت، اما از منطق و ادب و نزاکت استفاده کرد، اشاره و بیان کرد: اگر چنین رخدادی در کشور چون آمریکا اتفاق می‌افتاد، حداقل 50 کشته داشت اما با نجابت، تجربه و اقتدار پلیس ایران، به خوبی بدون آسیب رساندن به مردم و حفظ جان آن‌ها، این ماجرا به پایان رسید.

طالبی افزود: دشمن بداند که پلیس و بسیج ما برای حفظ نظم و امنیت و رعایت حال مردم، تا جایی که امکان دارد متوسل به قوه قهریه نمی‌شوند و از جان خود مایه می‌گذارند و این نشانه ضعف نظام و پلیس و سپاه نیست بلکه از تدبیر و رشادت آن‌ها است.

خطیب جمعه اقلید با بیان اینکه کشور ما امن‌ترین نظام جهان است، تأکید کرد: امنیت امروز نظام اسلامی ایران مدیون همین فداکاری نیروهای مقتدر انتظامی، بسیج، سپاه و نیروهای گمنام امام زمان (عج) است.

طالبی در بخش دیگر سخنان خود به آیین تشییع شهدای گمنام اشاره و از حضور و همراهی پرشور مردم قدردانی کرد.

وی همچنین سانحه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج و از دست دادن برخی از هم‌وطنان را تسلیت گفت و عنوان داشت: همراهی و کمک و حضور اقشار مختلف ازجمله روستاییانی که به‌اندازه توان و بضاعت خود کمک‌رسانی کردند، امدادگران، ارتش، سپاه، بسیج، کلاه سبزها، هلال‌احمر، کوهنوردان، مسؤولان، خبرنگاران و...قابل‌تقدیر است.

امام جمعه اقلید به روز امور تربیتی اشاره کرد و آمور تربیتی را صدقه جاری دو معلم دلسوز، شهیدان رجایی و باهنر خواند و هدف از تأسیس آن را گسترش فرهنگ ناب محمدی (ص) و حرمت نهادن و عمل به آن در بین دانش آموزان و نیز پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی با ایجاد هماهنگی بین مدیران و معلمان مدارس عنوان کرد و از بخش‌هایی از این قانون و اهداف و رویکردهای آن سخن گفت.

خطیب جمعه اقلید به نفوذ دشمن با استفاده از راه‌های مختلف ازجمله تیم جاسوسی که در قالب کارگروه محیط‌زیست اقدام به نفوذ کردند، اشاره و از فرد یا افرادی که تا این اندازه مزدوری اجانب را پذیرفتند، ابراز تأسف کرد.

طالبی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه چرا زمانی که نمی‌توانیم مشکلات مردم به ویژه نسل جوان را حل کنیم، به دنبال رفراندوم می‌رویم و بهانه به دشمن می‌دهیم اظهار داشت: این‌گونه نیست که هر جا که به بن‌بست رسیدیم، مزاحم مردم شویم.

وی با بیان اینکه کجای قانون اساسی آمده است که گرانی و ارزانی را رفراندوم بگذاریم، به انتخاب رئیس‌جمهور، نمایندگان مجلس، خبرگان، شوراهای اسلامی و... توسط مردم اشاره کرد و گفت: حل مشکلات مردم وظیفه مسؤولان است.

امام جمعه اقلید با اشاره به ماجرای برجام و تأکیدی که برای بیان حقایق به مردم شد و صورت نگرفت، و یا ماجرای سند 2030 و... که آرام‌آرام اجرا می‌شود، بیان داشت: آمریکایی‌ها در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران، امتحان خود را پس دادند و مردم بارها با حماسه‌آفرینی در راهپیمایی روز قدس، 22 بهمن و...نظر خود را در مورد آن‌ها اعلام کردند و جوابشان را دادند پس چرا عده‌ای باوجوداینکه از ستم‌های آن‌ها به این ملت و کشور و انقلاب آگاه هستند، برای رابطه داشتن با این جنایتکاران اصرار می‌کنند؟

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار