مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی عرضه زعفران این سازمان در بورس کالای ایران برای نخستین بار را خبر داد.
کد خبر: ۵۷۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 24 February 2018

به گزارش تابناک : علی اوسط هاشمی عرضه زعفران این سازمان در بورس کالای ایران برای نخستین بار با هدف منافع تولیدکنندگان و افزایش توان صادراتی زعفران کشور را خبر داد و اظهار کرد: این عرضه با آماده شدن ساز و کارهای آن به حجم ۴۰۰ کیلوگرم از یکشنبه آینده آغاز می گردد.

بر اساس این خبر، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد زعفران جهان در ایران تولید می شود و با این حجم از تولید زعفران حق مسلم ماست که پایه گذار بورس جهانی زعفران باشیم و قیمت پایه جهانی این محصول را تعیین نماییم.

هاشمی درمورد انواع زعفران آماده عرضه در بورس کالا تاکید کرد: انواع زعفران های آماده عرضه در بورس شامل ۱۰۰ کیلوگرم زعفران ممتاز رشته ای بریده (نگین)، ۱۰۰ کیلوگرم زعفران رشته ای بریده ممتاز (شبه نگین یا سرگل)، ۱۰۰ کیلوگرم زعفران رشته ای درجه یک (پوشال مرغوب) و در نهایت ۱۰۰ کیلو گرم زعفران رشته ای درجه دو (پوشال معمولی) است و با آغاز عرضه زعفران در بورس باعث تامین منافع تولیدکنندگان و فعالان در بازار زعفران می شود و علاوه بر ساماندهی صادرات این محصول ارزشمند باعث اتمام پایان یافتن نقش سودجویان از دلالی زعفران می گردد.

این مقام مسئول گفت: با این روش کنترل و تثبیت قیمت زعفران در دست ما است و در حالی که هر زمان لازم باشد جلوی صادرات زعفران را می گیریم چون باید همه این موضوع را درک کنند که تولیدکننده ایرانی باید قیمت جهانی زعفران را تعیین نماید نه دلالان و سودجویان که تنها به دنبال منافع خود هستند. این زعفران ها همگی با برند ملی ایران عرضه می شوند و معرف کیفیت و محصول برتر زعفران ایرانی در جهان هستند.

به گزارش جامعه خبر، هاشمی در پایان از کشاورزان و تولیدکنندگان زعفران به عنوان تعیین کننده وضعیت زعفران ایران در بازار جهانی یاد کرد و گفت: تولیدکنندگان با استانداردسازی و رعایت بهداشت در تولید محصول خود می توانند با تدوین یک الگوی مدرن حقوق مشتری در بازارهای جهانی را رعایت و از آن طرف هم خریداران نیز به استقبال این محصول می روند.

 

 

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار