دونالد ترامپ در سخنانی، خود را موفق‌ترین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا خواند و از اقدامات دولتش تمجید کرد!
کد خبر: ۵۷۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 24 February 2018

به گزارش تابناک : دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در سخنرانی طولانی خود در گردهمایی سالانه محافظه‌کاران ادعا کرد که در اولین سال حضورش در کاخ سفید موفق‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا بوده است.

این سخنرانی یک ساعت و 15 دقیقه‌ای ترامپ تنها اندکی کوتاه‌تر از سخنرانی سالانه اعلام وضع کشور وی در ماه گذشته بود.

در این سخنرانی، ترامپ از اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی خبر داد، مجددا به انتقاد از رسانه‌ها پرداخت و نیز موضوع ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک را دوباره مطرح کرد.

نکته دیگر در سخنرانی ترامپ این بود که ترامپ به تعریف و تمجید از دستاوردهای دوران یک ساله ریاست جمهوری خود پرداخت. او در این سخنرانی گفت: دولت من موفق‌ترین عملکرد یک ساله را در طول تاریخ ریاست جمهوری آمریکا داشته است!

بخش قابل توجهی دیگری از این سخنرانی واکنش ترامپ به درخواست‌های مربوط به کنترل و محدود کردن حمل سلاح به ویژه پس از حادثه تیراندازی مرگبار دبیرستان پارکلند فلوریدا که 17 کشته بر جا گذاشت، بود. ترامپ راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی بیان کرد از جمله اینکه بهبود امنیت مدارس و بررسی مسئله سلامت روانی و تقویت بررسی سوابق خریداران. وی همچنین به ایده مسلح کردن معلمان برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی اشاره کرد.

ترامپ با تکرار نظرات پیشین خود گفت نگهبانی که در دبیرستان پارکلند صدای شلیک گلوله را شنید و نتوانست اقدامی برای جلوگیری از بروز این اتفاق کند، عملکرد خوبی نداشته است.

هر چند ترامپ از محبوبیت چندانی در سراسر آمریکا برخوردار نیست، شرکت‌کنندگان در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران از صحبت‌های وی استقبال کردند.

در این سخنرانی یکی از معترضان به صحبت‌های وی تلاش کرد، سخنرانی ترامپ را برهم بزند که به سرعت از سوی نیروهای امنیتی از آنجا دور شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار