رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد خبر داد؛
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: تصویرگری شهدای مدافع حرم و شهدای انقلاب اسلامی بر دیوارهای شهر مشهد در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۵۷۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷ 24 February 2018

به گزارش تابناک رضوی، هادی بختیاری با بیان این مطلب در جریان رونمایی از تمثال شهیدان حسن و رمضانعلی عامل، اظهار کرد: رویکرد شهرداری پرداختن به یاد و خاطره شهدا و زنده نگاداشتن ارزش هایی چون ایثار، شهادت و مقاومت است. از این رو تصویرگری چهره شهدای مدافع حرم و شهدای انقلاب اسلامی بر دیوارهای شهر مشهد در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به شناسایی معابری که قابلیت اجرای نقاشی دیواری با موضوعاتی از این دست را دارند، بیان کرد: تلاش می‌شود نقاشی دیواری بر روی سطوحی که ماندگاری بیشتری دارند، اجرایی شود. به همین دلیل موضوع نقاشی بر روی سنگ مدتی است مطرح شده و امکان اجرای آن هم‌اکنون در دست بررسی است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد به نام‌گذاری معابر به نام شهدا اشاره کرد و گفت: از بنیاد شهید و امور ایثارگران درخواست شده لیستی از اسامی شهدا را در اختیار شهرداری قرار دهد تا آن دسته از شهدایی که اسم آنها بر معبری نیست، شناسایی کنیم.

بختیاری تاکید کرد: تلاش می‌شود نام‌گذاری محله یا معبر یا اجرای نقاشی دیواری در جایی صورت گیرد که خانواده شهید در آنجا زندگی می‌کند یا محله‌ای باشد که شهید در آنجا رشد کرده است.

وی همچنین به اعطای تسهیلات به خانواده های شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: مشهد مقدس بیش از ۲۰۰ شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده که شهرداری مشهد با همکاری دستگاه‌های متولی تلاش می‌کند تسهیلاتی برای مسکن‌دار شدن خانواده‌های این عزیزان ارایه کند.

منبع: شهر فردا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار