یک نقد تلگرامی
عدم برگزاری دو ماهه این شورا نشان می دهد علی رغم وعده ها، گلایه ها و هشدارهای گسترده ی زمانی قمی در خصوص سرمایه گذاری، اشتغال، توسعه و ... میزان تجانس حرف و عمل او یکسان نیست.
کد خبر: ۵۷۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴ 24 February 2018

به گزارش تابناک یزد، کانال دیده بانی یزد در نقدی نوشت: زمانی قمی، استاندار روحانی و قمی یزد هر موقع تریبونی پیدا می کند مدیران استان را متهم به ضعف و کم کاری می کند و اصرار دارد کارها باید سریع و بدون فوت زمان انجام شود. اما جالب آنکه خود وی هم همچون مدیران زیرمجموعه اش به حرفهایش چندان اهمیتی نمی دهد.

به عنوان نمونه وی در 18 آذرماه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد گفته است:
درخواست های برخی دستگاه‌ها برای دریافت استعلام ( درباره تخصیص زمین به طرح ها) به برخی ادارات ارسال می شود و بعد از چند ماه پاسخ داده می شود که این روال به هیچ وجه شایسته نیست.این تاخیرها در شأن استان نیست و باید روند بررسی این مجموعه ها برای کوتاه شدن زمان اجرای طرح ها و واگذاری آنها هر چه سریعتر کاهش یابد.

 بررسی کانال دیده بانی نشان میدهد نزدیک به دو ماه است شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد به عنوان یکی از کلیدی ترین اتفاق های اقتصادو سرمایه گذاری در استان برگزار نشده است. دقیقا همان شورایی که استاندار محترم همان حرفهای بالا را زده اند.
وظایف گسترده و مهمی در این شورا تبیین شده است که یکی از آنها که نقش مستقیمی در جذب سرمایه گذاری، اشتغال و رونق اقتصادی دارد تخصیص زمین برای طرح ها می باشد.

طرح هایی که منتظر تخصیص زمین هستند، باید در این شورا به تائید رسیده و پرونده آنها به کمیسیون ماده ۳۲ تخصیص امور اراضی ارسال شود که به نظر می رسد با توجه به تاخیر بسیار زیاد این نشست، عملا تا پایان سال هیچ طرحی در استان موفق به تخصیص زمین نخواهد شد. اطلاعات سایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی نشان می دهد آخرین جلسه 16دی ماه بوده است. با توجه به تعطلایت نوروز هم باید گفت حدود 4 ماه در استان زمینی برای طرحی تصویب نمی شود که منجر به سرمایه گذاری و اشتغال و تولید شود. این فقط یکی از وظایف این شورا است.

عدم برگزاری دو ماهه این شورا نشان می دهد علی رغم وعده ها، گلایه ها و هشدارهای گسترده ی زمانی قمی در خصوص سرمایه گذاری، اشتغال، توسعه و ... میزان تجانس حرف و عمل او یکسان نیست.
وقتی استاندار در شورای برنامه ریزی مدیران را زیرسوال می برد که چرا وقت کشی می کنید و همان شورا نزدیک به دو ماه برگزارنمی شود می توان برداشت که شخص استاندار هم چندان به این حرف هایش اعتقادی ندارد.

 استانداری ارشدترین نهاد حاکمیتی در استان است و استاندار هم قرار است مقتدرترین مدیر یک استان باشد.
اگر قرار باشد استاندار برای حرف های خودش وقعی ننهد از دیگران چه انتظاری است. استان یزد با شرایط فعلی و تصویری که از آینده اش دیده می شود به یک استاندار مقتدر، تصمیم گیر و تحلیل گر نیاز دارد نه فردی که حرف هایش روی زمین می ماند و کسی اهمیت چندانی به آن نمی دهد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار