کد خبر: ۵۷۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷ 25 February 2018

تابناک / رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد کارکنان دولت حداکثر تا نوزدهم اسفندماه حقوق می گیرند.

«محمدباقر نوبخت» عصر شنبه در سومین همایش سالیانه نظام فنی و اجرایی کشور که در سالن غدیر سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، تصریح کرد: قرار است از پانزدهم اسفندماه به بعد، حقوق کارکنان دولت را حداکثر تا نوزدهم اسفند اختصاص دهیم.
وی اضافه کرد: امسال مجلس شورای اسلامی در تبصره ۱۹ قانون بودجه ۱۳۹۷ تغییری ایجاد نکرد و برای سال آینده باید غیر از منابع صندوق توسعه ملی که به میزان ۱۴۰ هزار میلیارد ریال امکان استفاده داریم، از منابع دیگری برای اولویت های برنامه ششم استفاده کنیم.
نوبخت گفت: منابع کشور برای سال آینده ۳۴۶۰ هزار میلیارد ریال است که تلاش می شود تمرکز بودجه به سمت استان ها باشد، درآمدها و هزینه های متفرقه بودجه را ساماندهی کنیم و سایر اصلاحات بودجه‌ریزی را به انجام برسانیم.
«همچنین توانستیم با کسب اجازه از رهبر معظم انقلاب ۱۴۰ هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی را برای طرح‌های عمرانی نظیر آب و آبخیزداری و غیره در سال آینده اختصاص دهیم».
نوبخت تصریح کرد: در مجموع سال آینده ۱۲۶۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای عملیات عمرانی استفاده می شود.
رییس سازمان برنامه و بودجه دستیابی به رشد دو رقمی اقتصاد را که پارسال برای نخستین بار صورت گرفت، نتیجه تخصیص ۱۷۹ هزار میلیارد ریال منابع بانکی به حدود ۲۴ هزار واحد تولیدی و همچنین ۴۲۰ هزار میلیارد ریال وجه نقد و انواع اوراق به طرح‌های عمرانی دانست و افزود: آثار آن در ۹ ماهه امسال نیز مشهود است.
وی گفت: از آغاز امسال تا پایان آذرماه حدود ۹۳۵ هزار نفر وارد بازار کار شدند که برای ۹۱۸ هزار نفر آنان کار ایجاد شد اما در مجموع برای جبران عقب ماندگی ها و مشکلات انباشته شده باید کارهای بزرگ تری انجام داد.
معاون رییس جمهوری بیان داشت: برای سال ۱۳۹۷ اجرای ۱۲ برنامه را پیش بینی کرده ایم تا یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.
وی تاکید کرد: سال آینده ۸۳۷ هزار نفر وارد بازار کار می‌شوند که ۷۰ درصد آنها را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.
نوبخت همچنین ابراز امیدواری کرد منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها را بتوان به سمت تولید هدایت کرد و یادآور شد هر ماه ۳۸هزار میلیارد ریال برای پرداخت و توزیع یارانه های نقدی مصرف می شود.

سومین همایش سالیانه نظام فنی و اجرایی کشور به همت سازمان برنامه و بودجه کشور، معاونت فنی، امورزیربنایی و تولیدی و امور نظام فنی و اجرایی و با حضور «محمدباقر نوبخت» رییس سازمان برنامه و بودجه و جمعی از مقام ها و مسوولان اجرایی کشور برگزار شد.

«محمدباقر نوبخت» عصر شنبه در حاشیه سومین همایش سالیانه نظام فنی و اجرایی کشور در جمع خبرنگاران افزود: میزان پرداختی حقوق بهمن و عیدی کارکنان دولت نزدیک به ۲۴۰ هزار میلیارد ریال است و سعی می کنیم بعد از پرداخت حقوق اسفند، منابع باقیمانده را به طرح های عمرانی اختصاص دهیم.
وی تاکید کرد به دلیل محدودیت منابع همه اعتبارات عمرانی پیش بینی شده تحقق نمی یابد و ادامه داد: پارسال ۴۲۰ هزار میلیارد ریال یعنی بیش از ۷۲ درصد کل پیش بینی ها را به طرح های عمرانی اختصاص دادیم و امسال نیز ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بین طرح های عمرانی توزیع کردیم.
به گفته نوبخت، این هفته طبق برنامه ریزی ها، باید دستکم ۴۵هزار میلیارد ریال برای طرح های عمرانی اختصاص یابد. از پانزدهم تا بیستم اسفندماه نیز پرداخت های حقوق و دستمزد و اعتبارات جاری صورت می گیرد و منابع باقیمانده به طرح های عمرانی اختصاص می یابد.

** جزییات برخی طرح های عمرانی

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: تا پایان امسال باید یکی از طرح های عمرانی بزرگ ریلی به مقصد کرمانشاه افتتاح شود.
این مسوول ادامه داد: این ماه ریل گذاری راه آهن قزوین- رشت که از آنجا به آستارا در جمهوری آذربایجان وصل می شود و مسیر شمال به جنوب به اتمام می رسد. راه آهن مراغه- ارومیه نیز در مرحله پایانی قرار دارد و راه آهن میانه به بستان آباد و تبریز با سرعت در حال پیشروی است.

نوبخت درباره ۱۳۴ هزار میلیارد تومان بودجه طرح های عمرانی گفت: در بودجه امسال همه طرح های عمرانی فقط با منابع دولتی اعم از نقدی و اوراق انجام می شد اما برای سال آینده روش جدیدی برای شراکت بین بخش عمومی و خصوصی در نظر گرفتیم که در آنجا علاوه بر منابعی که از خزانه خواهیم داد بخشی هم از طریق صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی تامین می شود.
وی تاکید کرد البته این مبالغ را دولت استفاده نمی کند بلکه به شریک دولت داده می شود.
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت امسال توانست ۱۷۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات را به واحدهای تولیدی بخش خصوصی و ۴۲۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات خزانه را به طرح های عمرانی اختصاص دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار