تسنیم:نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حذف آزمون‌های مدارس خاص در دوره ابتدایی اقدامی مؤثر در تعلیم و تربیت است و دیگر زمان آن گذشته که معلم در کلاس متکلم وحده باشد ما باید، حل مساله و مشکلات و نحوه حضور در جمع را به دانش آموزان آموزش دهیم.
کد خبر: ۵۷۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 25 February 2018

مسعود پزشکیان عصر امروز در جلسه هم اندیشی مدیران مدارس جامع زیست محیطی و کمیسیون توسعه پایدار و محیط زیست کلانشهر تبریز که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، با بیان این که به جای هزاران سخن بهتر است یک سخن بگوییم و به آن عمل کنیم اظهار داشت: قرآن برای مردگان نیست و ما بیشتر به آن نیاز داریم و اگر به مفهوم واقعی آن واقف بودیم و بدان عمل می‌کردیم الان وضعیتمان بهتر بود.

وی افزود: معلمان وظیفه خطیر تربیت را به عهده دارند و اگر در حال حاضر مشکلی در این خصوص داریم باید خود و افکار خود را بازنگری کنیم وگرنه مشکلات همچنان پابرجا خواهد بود.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت محیط زیست در زندگی بشر ابراز داشت: محیط زیست از شاخص‌های توسعه پایدار هر کشوری است و وقتی آب و هوا نباشد دیگر توسعه‌ها بی معنی خواهد بود پس باید محیط زیست خود را توسعه و بهتر کنیم.

پزشکیان با اشاره به آیین درختکاری در پایان فصل زمستان تصریح کرد: علاوه بر مشارکت در این امر پسندیده انتظار داریم تا معلمان این فرهنگ را به نسل بعدی منتقل کنند و تیم‌های دانش آموزی را برای این منظور فعال کنند و ما هم آماده‌ایم تمام بسترهای لازم در این خصوص را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش وسعت زمین‌هایی را که امکان کاشت درخت را دارد و همچنین تعداد اصله لازم را مشخص کند و دانشگاه در این راستا آماده است تا از نظر علمی نوع درختان و نوع آبیاری را بررسی کند.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از روند آموزشی فعلی در کشور خاطر نشان کرد: روند کنونی آموزش که ما در حال حاضر در مدارس و دانشگاه داریم در هیچ جای دنیا وجود ندارد پس باید خود را به روز کنیم و محیط آموزشی درست کنیم که هم عدالت باشد و هم دانش آموز در آن احساس لذت داشته باشد.

پزشکیان حذف آزمون‌های مدارس خاص در دوره ابتدایی را اقدامی مؤثر در تعلیم و تربیت صحیح دانست و گفت: دیگر زمان آن گذشته که معلم در کلاس متکلم وحده باشد ما باید نحوه ارتباط با دیگران، حل مساله و مشکلات و نحوه حضور در جمع را به دانش آموزان آموزش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار