علوی: «وزارت نیرو در حال خیانت به مردم کردستان است»
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث حق‌آبه و جفایی که در حق مردم کردستان شده است و در وزارت نیرو علیه مردم کردستان شاهد خیانت هستیم؛ همین اواخر یک تصمیم محرمانه گرفته شده است که آب سد آزاد که متعلق به کردستانی‌هاست را به استان همدان بفرستند.
کد خبر: ۵۷۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 25 February 2018

به گزارش تابناک کردستان، سیداحسن علوی امروز در مراسم تجلیل از کشاورزان و تولیدکنندگان برتر ملی و استانی کردستان در سنندج اظهار کرد: در این چند سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی خوب عمل کرده است و از ٩٠ میلیون تن تولید محصول کشاورزی به ١١٠ میلیون تن رسیده‌ایم و خرید تضمینی گندم به بیش از ١١ میلیون تن رسیده است و این‌ها همه نشان از تلاش و موفقیت در این عرصه است.

وی گفت: بحث بانک‌ها و تسهیلات قصه پر غصه‌ای در تمامی عرصه‌ها شده است و بخش کشاورزی هم از این مبحث صدمه دیده است.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت در بحث خرید تضمینی و قیمت خوب عمل نکرده است و مطالبات کشاورزان را با تاخیر پرداخت کرد لذا انتظار می‌رود دولت از شخص کشاورز حمایت کند نه از محصولات تولیدی وی، چرا که با حمایت از کشاورز مبحث تولید نیز حمایت خواهد شد.

وی گفت: دولت باید خسارت اراضی کشاورزی را از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی در اسرع وقت پرداخت کند و برای رفع نگرانی کشاورزان تمام تلاش خود را به کار گیرد.

علوی افزود: در بحث حق‌آبه و جفایی که در حق مردم کردستان شده است و در وزارت نیرو علیه مردم کردستان شاهد خیانت هستیم.

وی اظهار کرد: همین اواخر یک تصمیم محرمانه گرفته شده است که آب سد آزاد که متعلق به کردستانی‌هاست را به استان همدان بفرستند.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی همچنین از تخصیص نامناسب دولت در خصوص مطالبات کشاورزان کردستانی انتقاد کرد و گفت: پذیرفتنی نیست که در سطح کشور و توسط دولت برنامه‌ریزی درستی برای پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان کردستانی صورت نمی‌گیرد.

وی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی خواست که در راستای ایجاد صنایع تولیدی کشاورزی در کردستان حمایت‌های خود را عملی کنند.

علوی گفت: فاصله کردستان تا دریای مدیترانه و آب‌های آزاد بسیار کمتر از فاصله تهران تا بندرعباس است و می‌توان بر این ظرفیت ویژه برای صادرات محصولات کشاورزی استفاده کرد.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار