رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه از اجرای طرح معاضدت حقوقی کانون وکلای دادگستری استان به زندانیان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۵۷۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵ 25 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،روح الله وکیلی در گفت و گو باخبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: این طرح از هفته جاری توسط کمیسیون معاضدت کانون وکلای دادگستری استان اجرا و طی آن وکلای معاضدتی این کانون هفته ای سه روز در زندان مرکزی، کانون اصلاح و تربیت و زندان بانوان مستقر شده و مشاوره حقوقی و ارائه خدمات به زندانیان خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح براساس تفاهم نامه ای است که با حضور دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اداره کل زندان های استان منعقد شد، ادامه داد: درحال حاضر طرح معاضدت حقوقی برای خانواده های نیازمند نیز در کانون وکلا اجرا می شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: وکلای این کانون امسال 1864 پرونده معاضدتی و تسخیری را قبول کردند.

وی با بیان اینکه از 15 سال پیش دولت مکلف شد در قانون بودجه هرسال مبلغی را بابت وکلای معاضدتی به کانون وکلای دادگستری پرداخت کند، گفت: طی این 15 سال این قانون اجرا نشده است.

وکیلی همچنین به راه اندازی کمیسیون سازش در کانون وکلای دادگستری استان اشاره کرد و افزود: هدف از راه اندازی این کمیسیون که از دو ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده، کاهش مراجعات مردم به دادسرای انتظامی در پرونده های مربوط به شکایت از وکلا است.

وی تاکید کرد: اگر مردم از وکلا شکایتی داشته باشند، پیش از طرح شکایت خود در دادسرای انتظامی می توانند با مراجعه به کمیسیون سازش کانون وکلا موضوع را پیگیری کنند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین شکایات مردم از وکلا به علت اختلاقات مالی است، یادآورشد: در دو ماه گذشته یازده فقره شکایت به این کمیسیون ارجاع شده که همگی آنها به سازش منتهی شدند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار