نماینده مردم اهواز:
کاظم‌نسب الباجی با تأکید بر اینکه مردم خوزستان به آرامش نیاز دارند، افزود: مردم خوزستان واقعا در شرایط مشقت‌باری زندگی می‌کنند و حتی از آرامش روانی برخوردار نیستند. آقای جهانگیری باید به مردم خوزستان آرامش دهد. اکنون مردم خوزستان نیازمند این آرامش هستند.
کد خبر: ۵۷۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 25 February 2018

 

معضل بیکاری، ریزگردها و تعطیلی‌ها مراکز اقتصاد شرایط سختی برای مردم خوزستان ایجاد کرده است

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات روز گذشته معاون اول رئیس جمهور در شورای عالی آب گفت: آقای جهانگیری، مردم خوزستان به آرامش نیاز دارند. لطفا دستور توقف طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های خوزستان را بدهید.

به گزارش "تابناک"؛ جواد کاظم‌نسب الباجی اظهار کرد: در جلسه اخیر نمایندگان استان خوزستان با رئیس مجلس، وزرای نیرو و جهاد کشاورزی و همچنین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به این نتیجه رسیدیم که راه حل مهار ریزگردها تأمین حق‌آبه‌های استان خوزستان است.

وی ادامه داد: این جلسه در واقع جلسه‌ای کارشناسانه بود و آقای کلانتری در جلسه یاد شده تنها راه مهار کانون‌های ریزگرد را تأمین حق‌آبه دانست و اظهار کرد که برای مهار هفت کانون داخلی گرد و خاک در خوزستان باید 600 میلیون مترمکعب آب در این کانون‌ها رهاسازی شود.

نماینده اهواز در خانه ملت افزود: در جلسه یاد شده، رهاسازی 600 میلیون مترمکعب آب در این هفت کانون عرصه‌های فوق بحرانی گرد و خاک اطراف شهر اهواز تصویب و مقرر شد که وزیر جهاد کشاورزی، منابع لازم را برای رهاسازی آب در این اراضی مهیا کند.

کاظم‌نسب الباجی در واکنش به سخنان روز گذشته معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای عالی آب تصریح کرد: همه می‌دانیم که مالچ‌پاشی در اراضی شن‌زار کاربرد دارد، در حالی که نوع خاک کانون‌های ریزگردهای خوزستان متفاوت است و تنها راه مهار ریزگرد در این کانون‌ها آبرسانی و مرطوب‌سازی است.

وی با تأکید بر اینکه مردم خوزستان به آرامش نیاز دارند، افزود: مردم خوزستان واقعا در شرایط مشقت‌باری زندگی می‌کنند و حتی از آرامش روانی برخوردار نیستند. آقای جهانگیری باید به مردم خوزستان آرامش دهد. اکنون مردم خوزستان نیازمند این آرامش هستند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معضل بیکاری از یک سو و معضل ریزگردها و تعطیلی‌ها مراکز اقتصادی از جمله شرکت‌ها، کارخانجات و تأسیسات، شرایط سختی را حتی از نظر روانی برای مردم استان خوزستان ایجاد کرده است. اکنون مردم استان خوزستان به امید نیاز دارند.

کاظم‌نسب الباجی درباره اظهار نظر معاون اول رئیس جمهور در جلسه روز گذشته شورای عالی آب مبنی بر اینکه "برخی مسئولان غیردولتی استان خوزستان در خصوص منابع آب این استان سخنان غیرکارشناسی مطرح می‌کنند"، گفت: ما نمایندگان این مردم هستیم و وظیفه داریم که درد این مردم را فریاد بزنیم.

وی ادامه داد: همچنین علما و ائمه جمعه بر اساس وظیفه قانونی و شرعی خود، درد مردم را فریاد می‌زنند. چرا نباید این حق را داشته باشیم که از دردهای استان خوزستان بگوییم؟

نماینده اهواز تصریح کرد: آقای جهانگیری لطفا به خاطر منافع اقتصادی کشور هم که شده، دستور توقف انتقال آب از سرشاخه‌های کارون و دز را بدهید. توجه به خوزستان چه از لحاظ اجتماعی و چه از لحاظ فرهنگی و اقتصادی موجب ثبات بیشتر می‌شود. چرا به جای اینگونه اظهارات دستور نمی‌دهند که انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه‌های خوزستان متوقف شود؟

کاظم‌نسب الباجی ادامه داد: 350 هزار هکتار کانون‌های ریزگرد خوزستان به چه دلیلی ایجاد شد؟ ایجاد این کانون‌ها به همان عدم عملکرد صحیح مسئولان متولی باز می‌گردد. اگر حق‌آبه‌های خوزستان تأمین می‌شد، اکنون شاهد حاصلخیزترین اراضی کشاورزی در این کانون‌ها بودیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار