علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم ختم شهدای اغتشاشات خیابان پاسداران تهران در جمع خبرنگاران گفت: دراویش از نظر فکری مشکلاتی با جمهوری اسلامی ایران دارند اما در اتفاق اخیر از رافت بیش از حد پلیس و بسیج سوء استفاده کردند.

وی ادامه داد: اگر گروهی بخواهند خیابانی را ببندند باید با انها برخورد شود و باید بیش از این با دارویش برخورد می‌شد و متاسفانه شورای تامین و وزارت کشور به خوبی نتوانست با دارویش برخورد کند.

مطهری در پاسخ به این سوال اگر اینکه دراویش تابع قانون باشند جمهوری اسلامی با اینها مدارا خواهد کرد گفت: اگر تابع قانون باشند جمهوری اسلامی با انها کاری نخواهد داشت.

علی مطهری در پاسخ به سوالی درباره موضوع دختران خیابان انقلاب و ترویج بی حجابی در جامعه گفت: این مسائل نباید زیاد رسانه ای شود چرا که ما در حال حاضر مشکلی برای حجاب نداریم چرا که بانوان ما با این گروه همکاری نخواهند کرد،  بنابراین این مسئله مشکل مهمی نیست و رسانه ها نباید به آن بپردازند.

یکی از ابز ارهای این گروها برای پیشبرد اهداف شان این است که موضوع بد حسابی در رسانه ها مطرح شود و بگویند این یک مشکل برزگ در جامعه است.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این که می گویند جمهوری اسلامی خانم ها را مجبور به داشتن حجاب در جامعه می کند چقدر صحت دارد گفت: این درست نیست چرا که خانم های ما خودشان انتخاب کرده اند امروز هم در جامعه اجبار جدی برای حجاب ندارد.

خانم ها امروز در جامعه به راحتی آن طور که خودشان می خواهند ظاهر می شوند و اجباری برای حجاب وجود ندارد.

البته بسیاری از خانم حجاب را به خوبی رعایت نمی کنند و با سخت گیری هم نمی توان حجاب را اجباری کرد. اما این گروه مروج بی حجابی به دنبال ترویج برهنگی در جامعه هستند.

به گزارش فارس، وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا نظام واقعا با تفکر دراویش مشکل دارند یا خیر گفت: این گروه از لحاظ فکری انحرافاتی دارند.