روابط عمومی اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان ستاد بازآفرینی شهری استان با حضور استاندار تشکیل جلسه داد.
کد خبر: ۵۷۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 26 February 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان در این جلسه که با حضور سید شهاب‌الدین چاووشی استاندار سمنان، دهقان سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان به عنوان دبیر جلسه، و ابک سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استاندار و فرمانداران شهرستانهای استان و مسئولین دستگاههای اجرائی عضو این ستاد تشکیل شد، ابتدا ابک شرح مختصری از مساحت و وضعیت بافت فرسوده و ناکارآمد ارائه داد و سپس دهقان دبیر جلسه ضمن گزارشی مختصر از اقدامات انجام شده نظیر افتتاح دو طرح تاسیس فرهنگسرا و سالن چند منظوره ورزشی در محلات هدف در سمنان و برنامه های در دست اقدام جهت نوسازی و بهسازی این مناطق در سطح استان در سالهای آینده، آمادگی کامل مجموعه اداره کل و شرکت عمران بهسازی استان را در اجرای موفق این طرح اعلام نمود و افزود: به همت و همکاری همه مسئولین ذیربط در این امر بویژه شهرداریها انشاا... بتوانیم در برنامه زمانبندی شده این طرح را به سرانجام برسانیم.
در ادامه این جلسه استاندار سمنان با بیان اینکه بافت‌های فرسوده استان سمنان باید سامان‌دهی شود گفت: در راستای اجرای طرح بازآفرینی باید توسعه گران شناسایی شوند و امتیازات قانونی برای این افراد پیش‌بینی شود.
وی فقرزدایی را یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت در چند سال اخیر دانست و گفت: بافت فرسوده شهرها مرکز ثقل فقر در جامعه است و ما به دنبال کارهای زیرساختی گسترده‌ای نیستیم بلکه در این طرح افزایش جمعیت به‌واسطه ساخت‌ و سازهای جدید یکی از سیاست‌های مهم دولت است.
استاندار سمنان گفت: استان سمنان در حوزه مسکن کمبودی ندارد و مشکل ما ساخت مسکن مناسب مبتنی بر اصول اولیه یک مسکن ایمن است.
چاووشی احیای بافت تاریخی در سراسر استان سمنان در دستور کار دانست و گفت: ابنیه تاریخی باید به‌عنوان یک محور گردشگری مهم در سطح استان حفظ شود و اصلاح بافت‌های فرسوده هم گام با احیای این بناها انجام شود.
قابل ذکر است در 17 شهر استان سمنان بیش از 2 هزار و 200 هکتار بافت فرسوده شناسایی شده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار