مدیرکل کمیته امداد البرز از اعزام 3 هزار و 300 مددجو به مشهد مقدس در سال جاری خبر داد که از این تعداد 250 مددجو برای نخستین بار به زیارت حرم رضوی، مشرف شدند.
کد خبر: ۵۷۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 26 February 2018

به گزارش تابناک : محمد محمدی فرد مدیرکل کمیته امداد استان البرز با اشاره به اینکه 88 درصد از هزینه‌های اعزام مددجویان به مشهد مقدس از محل کمک‌های خیران تأمین‌شده است، گفت: طی ده‌ماهه نخست سال جاری، رقمی معادل یک میلیارد تومان بابت اسکان، ایاب و ذهاب و پذیرایی از مددجویان زائر حرم رضوی هزینه شده است که 880 میلیون تومان آن را خیران پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: سه هزار و 300 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد با کمک خیران به مشهد مقدس اعزام‌شده‌اند که 250 نفر از آنان برای اولین بار حرم رضوی را زیارت کردند.

محمدی فرد گفت: طی این مدت حدود دو هزار مددجو در قالب طرح "شوق زیارت" با تأمین هزینه اعزام صددرصدی خیران و هزار و 300 مددجوی دیگر نیز با همکاری کمیته امداد و خیران، عطر حرم رضوی را استشمام کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد البرز با تأکید بر اینکه استفاده از ظرفیت خیران برای ارائه خدمات فرهنگی به جامعه هدف این نهاد ازجمله مأموریت‌های مهم کمیته امداد است، افزود: اعزام خانوار‌های مددجو به سفرهای زیارتی به ویژه اعزام نیازمندان زیارت اولی به مشهد مقدس ازجمله سرفصل‌های خدماتی کمیته امداد است که خیران علاقه‌مند به مشارکت در تأمین هزینه‌های آن هستند.

وی بابیان اینکه اعزام مددجویان در ده‌ماهه نخست 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد رشد داشته است، یادآور شد: تمامی وعده‌های غذایی مددجویان زائر حرم رضوی طی مدت اقامت در مشهد مقدس از سوی آستان قدس رضوی تأمین می‌شود و مددجویان یک وعده نهار را نیز در مهمانسرای حضرت رضا علیه‌السلام صرف می‌کنند.

وی با تشریح تنوع اعزام مددجویان به مشهد مقدس گفت: طی این مدت 980 مادر و دختر 160 دانش‌آموز 40 نوعروس 130 دانشجو، هزار و 140 نفر از زنان سرپرست خانوار و 850 سالمند تحت حمایت کمیته امداد البرز زائر امام رضا علیه سلام شده‌اند.

گفتنی است، هزار و 80 نفر از خانوار‌های تحت حمایت از شهر کرج، 350 نفر از کمالشهر، 68 نفر از مهرشهر، 30 نفر از محمد شهر، 360 نفر از ماهدشت، 162 نفر از اشتهارد، 250 نفر از فردیس، 320 نفر از ساوجبلاغ، 40 نفر از چهارباغ، 330 نفر از نظرآباد و 40 نفر از شهر طالقان به مشهد مقدس اعزام‌شده اند.

 

 

منبع : ایلنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار