مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از برگزاری نخستین دوره جایزه ادبی کرمانشاه، یادبود اولین سالگرد زنده یاد احمد عزیزی خبر داد.
کد خبر: ۵۷۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 26 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ حجت الاسلام رحیم جعفری، در جلسه امروز از برگزاری نخستین دوره جایزه ادبی کرمانشاه، یادبود اولین سالگرد زنده یاد احمد عزیزی در روز چهارشنبه (۱۶ اسفند) در تالار وحدت کرمانشاه خبر داد.

وی تصریح کرد: این مراسم که نخستین سالگرد فوت این شاعر انقلابی است، با همکاری حوزه هنری، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم از اولین رمان این شاعر انقلابی رونمایی خواهد کرد.

وی همچنین از رونمایی از چند اثر دیگر این شاعر انقلابی که به تازگی منتشر شده است، طی مراسم مذکور خبر داد.

جعفری افزود: «شون میلکان» اولین سروده‌های کُردی احمد عزیزی، «برق بلاغت» مجموعه‌ای از شطحیات احمد عزیزی و «گیسوان شب» اولین رمان احمدعزیزی با زبان شطحیات آثاری هستند که در این مراسم رونمایی خواهند شد.

لازم به ذکر است، احمد عزیزی ۴ دی ۱۳۳۷ در سرپل ذهاب کرمانشاه به دنیا آمد و از پانزدهم اسفند ماه سال ۱۳۸۶ به علت کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی در بیمارستان بستری بود که عصر دوشنبه ۱۶ اسفند سال ۹۵ در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه دار فانی را وداع گفت.

کفش‌های مکاشفه، شرجی آواز، خوابنامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤیا، ملکوت تکلم و سیل گل سرخ از جمله آثار این شاعر انقلابی است.

رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۰ و در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) از وی عیادت کرد.

وی دارای سبکی منحصر به فرد بود که در اثر «کفش‌های مکاشفه» وی جلوه گر است.

او آثار ادبی فراوانی دارد و اشعارش با عرفان اسلامی آمیختگی دارد و تمجید از اهل بیت در اکثر آثارش موج می‌زند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار