مدیر کل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: افزایش 15 درصدی حضور زائران خارجی در این استان برای امسال هدف گذاری شده است.
کد خبر: ۵۷۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 26 February 2018

به گزارش تابناک : سید حمید موسوی در مراسم افتتاح پایگاه خبری – تحلیلی زیارت نیوز در مشهد افزود: تلاش برای جذب زائر بیشتر از کشورهای ترکیه، پاکستان، هندوستان و افغانستان در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: جمعیت قابل توجهی از شیعیان در کشورهای مزبور حضور دارند که مشتاق زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) هستند.
مدیر کل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در این راستا اقداماتی از جمله فعالیت های فرهنگی، اعزام هیات برای برگزاری نشست های گفت و گو با مسئولان آن کشورها و بسترسازی برای معرفی ظرفیت ها و قابلیت های شهر زیارتی مشهد انجام گرفته است.
موسوی گفت: زیارت شاخصه اصلی فرهنگی خراسان رضوی است و وجود بارگاه منور رضوی در مشهد باعث ارتقای جایگاه آن در جهان اسلام شده به طوری که در 10 ماه امسال یک میلیون و 800 هزار زائر خارجی به مشهد مقدس سفر کردند.
وی افزود: حضرت امام رضا (ع)، تنها امام معصوم است که در ایران مدفون شده و به همین منظور شهر مشهد مامن و پناهگاه بسیاری از شیعیان و محبین اهل بیت (ع) است.
مدیر کل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: این امر فرصتی مغتنم برای ایران اسلامی است تا با بهره گیری از سیره و منش حضرت امام رضا (ع) و جذب زائران به مشهد، برای وحدت امت اسلامی تلاش نمود.
موسوی گفت: سند توسعه کمی و کیفی زیارت در این استان تصویب شده و یکی از بسته های آن، بسته رسانه است که در این راستا تاکنون کارگروه 'رسانه و زیارت رضوی' در استان تشکیل شده و ترویج و توسعه زیارت را دنبال می کند.
وی افزود: همچنین امسال سه رویداد مهم در نتیجه تصمیمات کارگروه رسانه و زیارت رضوی شکل گرفت که شامل راه اندازی رادیو زیارت، خبرگزاری فرهنگ رضوی و پایگاه خبری - تحلیلی زیارت است.
مدیر کل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در دهه فجر امسال پژوهشکده زیارت در دانشگاه فردوسی مشهد راه اندازی شد و همچنین زمینه راه اندازی سه رشته با موضوع زیارت و گردشگری مذهبی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فراهم گردید.
موسوی گفت: رسانه ها باید با کار تبلیغاتی و رسانه ای مناسب، هجمه های اعتقادی و مذهبی دشمن را خنثی کنند.
مدیر کل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تولیدات فرهنگی خراسان رضوی در موضوع زیارت به زبان بین المللی بسیار اندک است، افزود: رسانه ها باید با ترجمه تولیدات خود به زبان های متعدد دامنه مخاطبانشان را در سطح جهان گسترش دهند.
وی اظهار کرد: در این راستا پایگاه خبری – تحلیلی زیارت علاوه بر زبان فارسی به زبان های انگلیسی و عربی نیز خبر منتشر می کند و رسانه های مختلف دیگر نیز باید بستر ترجمه تولیدات خود به زبان های متعدد را فراهم کنند.
گفتنی است؛ پایگاه خبری - تحلیلی زیارت نیوز متعلق به بخش خصوصی است و در چارچوب برنامه های مربوط به معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام راه اندازی شده است.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار