بحثی که با حضور حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس، چالشی و پرحاشیه شد. حاجی بابایی در ابتدا گفت:« صحبت هایی که انجام می شود باید با مطالعه باشد. آن سال نیروی انتظامی اعلام کرد که بنا به سیاست های اصل 44 قانون اساسی دیگر نمی خواهد تیم داری کند.

آنجا چند استان نامزد شدند تا این تیم از بین نرود. به درخواست استانداری همدان، پیگیری و انتقال این تیم به همدان انجام شد.آن افرادی که که حامی پاس تهران بودند و معتقد بودند این تیم فرزند آن هاست و حالا فرزندشان به اسارت برده شده،چرا حاضر نشدند هیچ کمکی به این تیم بکنند؟

آن ها باید پاسخگو باشند. تیم پاس در این 7 سال که در همدان بوده، طرفداران زیادی پیدا کرده و خود مردم همدان این تیم را اداره می کنند. من هم سال هاست که نقشی در اراده این تیم ندارم اما از شما آقای فردوسی پور تقاضا دارم که اگر طی این سال ها حرفی زده اید که مردم همدان رنجیده اند، از آن ها عذرخواهی کنید.»

حاجی بابایی ادامه داد:« من برای آقای فرکی و دیگر پیشکسوتان پاس تهران احترام قائلم اما آن ها به جای اینکه به پاس همدان هجمه وارد کنند، بروند و پاس تهران را دوباره راه بیندازند و قهرمان آسیا هم بشوند.»

سپس نوبت به عادل فردوسی پور رسید تا پاسخ صحبت های نماینده همدان را بدهد:« آقای حاجی بابایی بهتر است که از مردم همدان مایه نگذاریم.من برای مردم دوست داشتنی همدان احترام ویژه ای قائلم اما آن ها هم قطعا دوست دارند تیم های بومی خودشان مثل شهرداری و الوند همدان که مال خودشان است پله پله رشد کنند و به لیگ برتر بیایند. پاس تهران سرمایه ملی این کشور بود که بر اساس یک سری تصمیمات غلط به همدان رفت و الان به نابودی کشیده شده. کمترین انتظار اهالی فوتبال این است که مسئولین وقت که باعث این انتقال شده اند، اشتباهشان را بپذیرند و عذرخواهی کنند. شما پاس تهران را از پیشکسوتان گرفتید حالا می گویید دوباره بروند تیم راه بیندازند؟»

حاجی بابایی در پاسخ به فردوسی پور گفت:« شما نامه من به آقای احمدی نژاد را روی چه حسابی از پرونده درآورده اید و نشان می دهید؟ شما بارها به مردم همدان توهین کردید و دل آن ها را به درد آوردید.

این که ما از چه تیمی حمایت بکنیم یا نکنیم به خودمان مربوط است. شما به من بگویید این نامه ای که من نوشتم چه ربطی به تیم پاس دارد؟ شما گرایشات حزبی خود را در این مسائل نشان دادید. من از بخاطر توهین های شما از مردم همدان عذرخواهی می کنم.»

فردوسی پور در ادامه گفت:« این که شما می خواهید بین مردم همدان محبوب شوید، کاملا منطقی است اما اینکه ما را در مقابل مردم همدان قرار دهید کاری غیر اخلاقی است. شما چرا مسائل را با هم قاطی می کنید؟ ما نامه شما را از کدام پرونده درآوردیم؟ این نامه ها در گزارش دیروز ورزش سه منتشر شده است. به نظرم این کارهایی که شائبه پوپولیستی بودن دارد، دیگر ارزش زیادی ندارد. اگر بحث حزب و جناح است باید بگویم که در همان زمان که بحث انتقال نفت و تیم های دیگر به استان ها مطرح بود و ما در 90 بسیار در مورد آن صحبت کردیم، با آقای کواکبیان که در جناح مخالف شما قرار دارد در مورد استیل آذین و انتقال آن به سمنان دیالوگ های تندی داشتیم و من به ایشان گفتم که این کار، کار درستی برای جمع آوری رای نیست.»

عادل فردوسی پور در پایان این گفت و گوی چالشی خطاب به پیشکسوتان پاس گفت:« آقای فرامرز ظلی،آقای اصغر شرفی،آقای حسین فرکی،آقای جواد نکونام من از طرف همه کسانی که قهرمان آسیا را به این روز انداخته اند از شما عذرخواهی می کنم.»