رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ورود مجلس به فساد در گمرک کشور خبر داد و گفت: در خصوص موج دستگیری دهها کارشناس متخلف و فساد چندین میلیاردی گمرکات اطلاعاتی به ما رسیده که در حال پیگیری آنها هستیم.
کد خبر: ۵۷۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 02 March 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ امیر خجسته نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار داد، با اشاره به خبر موج دستگیری کارشناسان متخلف گمرکات در سراسر کشور گفت: اطلاعاتی که در خصوص فساد در گمرکات داشتیم در اختیار دستگاههای نظارتی قرار دادیم و خوشبختانه مسئولین هم پیگیریهای خوبی انجام دادند.

وی افزود: فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس بر اصلاح و جلوگیری از فعالیت مافیای فساد گمرکات تاکید دارد و با توجه به اطلاع رسانی در این زمینه و حساس شدن دستگاههای نظارتی، گامهای خوبی در جهت قطع دست مافیای قاچاق و شبکه های سازمان یافته گمرکات در حال انجام است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا در جهت پاک سازی آلودگی ها در گمرکات کشور این دستگیرها ادامه خواهد یافت و احتمالا در هفته های آینده شتاب هم می گیرد.

خجسته افزود: ما از مسئولین اطلاعاتی، امنیتی و دستگاههای نظارتی بخصوص دستگاه قضائی می خواهیم هر چه سریعتر تکلیف مفسدین در گمرکات را روشن کنند و با آنها برخورد قاطع داشته باشند.

وی با بیان اینکه کالای قاچاق از زمین، آسمان و دریا وارد کشور می شود، افزود: برخورد با مفسدین، جلوگیری از قاچاق و تخلفات، مطالبه مردم، نمایندگان مجلس و مسئولین دلسوز نظام است که باید با عوامل خود فروخته فساد برخورد قاطع شود.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلاس چند میلیاردی در گمرکات تهران گفت: برخی افراد با جعل نامه های گمرک و با همکاری ترخیص کاران در فساد و اختلاس در گمرک دست داشتند که باید به آن رسیدگی شود.

خجسته با اشاره به سامانه جامع گمرگی تصریح کرد: این سامانه با همه تبلیغاتی که برای آن شد، خروجی و نتیجه خوبی نداشته و علت بروز این فسادها و اختلاس ها هم کارایی نداشتن همین سامانه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار