با رقابت بیش از 11 هزار نفر، آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴ 01 March 2018

بزرگترین آزمون حفظ و مفاهیم تخصصی قرآن کریم صبح امروز با حضور بیش از 11 هزار شرکت کننده با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کرمان برگزار شد.

حضور 150 نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم ریگان

رئیس اداره ارشاد اسلامی ریگان گفت: برای نخستین بار در شهرستان ریگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با حضور 150 شرکت کننده برگزار شد.

حسین میرزاده با اشاره به همکاری اداره اوقاف و آموزش و پرورش در برگزاری این آزمون و استقبال خوب شرکت‌کنندگان عنوان کرد: این مسابقات با هدف توسعه علوم و ترویج فرهنگ قرآنی در سراسر کشور برگزار شد.

وی بیان داشت: تقویت مؤسسات فرهنگی قرآنی، برگزاری آزمون و کلاس‌های قرآنی در این مؤسسه‌ها از برنامه‌های اولویت‌دار اداره ارشاد در سطح شهرستان ریگان است.

میرزاده گفت: امیدوارم برگزاری این آزمون‌ها بتواند گام مهمی در جهت تقویت برنامه‌های قرآنی در استان باشد.

وی ابراز داشت: امروز مرحله کتبی آزمون برگزار شد و مرحله شفاهی آن به زودی برگزار و نفرات برتر معرفی می‌شوند.

برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در کهنوج

حجت‌الاسلام مهدی سالاری مسؤول اداره اوقاف و امور خیریه کهنوج اظهار داشت: در این آزمون ۵۵۰ نفر در رده‌های سنی مختلف شرکت کردند.

وی افزود: شرکت کنندگان در این آزمون در رشته‌های حفظ چند جزء قرآن، کتاب‌های دینی و مفاهیم با هم رقابت می‌کنند.

سالاری گفت: آزمون شفاهی حفظ جزء ۳۰ قرآن ویژه رده سنی زیر ۱۲ سال دو روز آینده برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این آزمون هر سال در سراسر کشور برگزار و به قبول‌شدگان گواهی از سوی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا و به برترین‌ها جوایز نفیس اهدا می‌شود.

حضور 400 نفر در مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن کریم سیرجان

مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن کریم به همت اداره اوقاف و ارشاد اسلامی سیرجان و با شرکت 400 نفر برگزار شد که از این تعداد 100 نفر را از زندانیان ندامتگاه سیرجان تشکیل می‌دهند.

نفرات برتر این مسابقات به مرحله استانی معرفی شده و در سطح شهرستان هم از آنان تجلیل می‌شود.

برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در کوهبنان

رحیم سیف‌الدینی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهبنان ابراز داشت: این آزمون در گروه حفظ قرآن کریم در 16 رشته، گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و گروه معارف اهل‌بیت (ع) در 9 رشته برگزار می‌شود و هر داوطلب می‌تواند در هر دو گروه رشته امتحانی شرکت داشته باشد.

وی تصریح کرد: آزمون سراسری قرآن کریم با مشارکت و همکاری معاونت قرآن و عترت و مراکز امور قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

سیف‌الدینی گفت: این آزمون در دو نوبت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود که در آزمون کتبی 122 نفر و شفاهی 81 نفر و در مجموع 208 نفر در این آزمون شرکت کردند‌.

وی خاطرنشان کرد: نتایج آزمون تا ساعت 19 امشب در سایت قابل مشاهده خواهد بود.

برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در شهرستان انار

این آزمون در دو نوبت حفظ قرآن کریم در ۱۶رشته و نوبت دوم گروه ترجمه، مفاهیم قرآن کریم و گروه معارف اهل‌بیت (ع ) در ۹ رشته در محل سالن امتحانات دبستان شهید گنجی انار برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن منتظری امام جمعه شهرستان انار با حضور در این جلسه و بازدید از روند برگزاری این آزمون اظهار داشت: استقبال مردم شهرستان انار از مسابقات قرآنی بسیار خوب است و این مسابقات موجب آشنایی هرچه بیشتر مردم با قرآن کریم می‌شود.

برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در شهرستان بم

علی سیف‌الدینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بم گفت: آزمون سراسری قرآن و عترت شهرستان بم همزمان با سراسر کشور با حضور ۱۸۸ نفر شرکت کننده در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی بم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون سراسری قرآن و عترت با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بم و اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان صورت گرفته است، عنوان کرد: در این آزمون ۱۲۵ نفر کتبی و ۵۹ نفرنیز شفاهی شرکت کرده‌اند که آزمون شفاهی در سنین زیر ۱۲ سال و در تاریخ ۱۷ اسفند برگزار می‌شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار