دبیر کمیته خدمات حمل و نقل و ترافیک یزد گفت: تمام دستگاه های امدادی و خدمات رسان برای استقبال از مسافران نوروزی به این استان در آمادگی کامل هستند.
کد خبر: ۵۷۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰ 03 March 2018

عباس دانشگر، از استقرار حدود 20 اکیپ امداد خودرو در جاده ها به صورت 24 ساعته و افزایش 50 درصدی خدمات جمعیت هلال احمر استان یزد نسبت به سال گذشته خبر داد.
وی با اشاره به همکاری دستگاه های اجرایی برای بهبود خدمات سفرهای نوروزی به یزد اظهار کرد: در نشست هایی که با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی برگزار شد، بر ارائه تسهیلات رفاهی و خدماتی به مسافران نوروزی در این شهر که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است، تاکید کردند.
وی افزود: در بحث ایمنی راه ها مقرر شد نقاط حادثه خیز جاده ها توسط اداره کل راهداری با همکاری پلیس راه مشخص شود و علاوه بر نصب علائم و مشخصات لازم در مسیر جاده قبل از رسیدن مسافران به منطقه خطر با نصب پرچم هشدار، توصیه های لازم به رانندگان داده شود که کمترین خطر را داشته باشد.
دبیر کمیته خدمات حمل و نقل و ترافیک استان با اشاره به اهمیت حمل و نقل عمومی درون شهری در تعطیلات نوروزی یادآور شد: اصلاح وضعیت تاکسی فرودگاه در دستور کار قرار دارد که قبل از شروع سفرهای نوروزی، تعیین تکلیف و ساماندهی وضعیت خدمات دهی به مسافران نوروزی انجام شود. 
دانشگر بیان کرد: ایجاد مسیر گردشگری ،اصلاح میدان راه آهن با همکاری شهرداری، استقبال نوروزی در اولین پرواز بعد از تحویل سال ، ساماندهی کمپ های گردشگری و هماهنگی با هلال احمر و اورژانس و برپایی ایستگاه صلواتی شبانه روزی توسط اداره کل راهداری در پنج نقطه از دیگر برنامه هاست.
یونسکو، 18 تیر ماه 96در چهل و یکمین نشست خود در کراکوف لهستان، با اجماع شهر تاریخی یزد را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد. 
تاکنون پنج اثر فاخر یزد در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید که پیش از این باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد ثبت جهانی شد. 
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6هزار و 500 اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یکهزار و 850 اثر آن به ثبت ملی رسیده است. 
یزد در کنار فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به گونه ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است. 
پارسال، 113 هزار و 500 گردشگر خارجی یزد را به عنوان مقصد سفر خود به ایران انتخاب کردند. 
گذشته از گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی سال گذشته از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی ، عرصه های بیابانی و کویری استان دیدن کردند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار