معاون مديركل امور انتظامي و پدافند غيرعامل وزارت كشور:
معاون مديركل امور انتظامي و پدافند غيرعامل وزارت كشور گفت: هرچه در حوزه پدافند غيرعامل هزينه كنيم درحقيقت نوعي سرمايه گذاري در اين حوزه انجام داده ايم و توجه به پدافند غيرعامل و الزامات آن بركات ارزشمندي براي نظام و جامعه خواهد داشت .
کد خبر: ۵۷۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 04 March 2018

«مجتبی مولوی» در كارگاه آموزشي عمومي پدافند غيرعامل ويژه دبيران آمادگي دفاعي مدارس استان که با حضور بيش از 200 نفر از كارشناسان آموزشي و ضمن خدمت آموزش و پرورش و دبيران آمادگي دفاعي مدارس استان در مركز ملي و خيّري مهارت آموزي زنده ياد جوكار(CBRNE) يزد برگزار شد، با بيان اين‌كه يكي از مولفه‌هاي اساسي توسعه پايدار در هر كشوري ، امنيت پايدار است،‌ اظهار کرد: پدافند غيرعامل يكي از اصلي ترين شاخص‌ها در امنيت پايدار مي باشد .

وی افزود: بسياري از موضوع ها در حوزه پدافند غيرعامل در فطرت بشر نهفته است و انسان ها بطور ذاتي علاقه مند هستند كه سرمايه هاي خود را حفظ كنند .

معاون مديركل امور انتظامي و پدافند غيرعامل كشور، گفت: یک اصل اساسي در پدافند غيرعامل شناخت تهديد ها و پس از آن پيش بيني و پيشگيري از آسيب هايي است كه جامعه در حوزه هاي مختلف با آن رو برو مي شود .

مولوی خاطرنشان كرد: با ابلاغ سياست هاي كلي نظام در حوزه پدافند غيرعامل در 13 بند از سوي مقام معظم رهبري در سال 89 نگاه به اين حوزه جدي تر شد و در دولت تدبير و اميد اقدامات خوبي در حوزه پدافند غيرعامل انجام شده و با نگاه ويژه دكتر روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران  و وزير كشور اين فعاليت ها با قوت در دولت دوازدهم ادامه دارد .

این مقام مسئول در ادامه با تاكيد بر اين‌كه مباحث پدافند غيرعامل از نيازهاي ضروري در جامعه امروز است، گفت: شايسته است با آموزش و فرهنگ سازي مناسب مردم نيز با الزامات پدافند غير عامل بيشتر از گذشته آشنا شوند و در اجراي سياست هاي اين حوزه مشاركت فعال داشته باشند زيرا عرصه اي كه مردم در آن خودشان همكاري داشته باشند ، موفقيت در آن حوزه بيشتر خواهد بود .

وي ادامه داد: هرچه در حوزه پدافند غيرعامل هزينه كنيم در حقيقت نوعي سرمايه گذاري در اين حوزه انجام داده ايم و توجه به پدافند غيرعامل و الزامات آن بركات ارزشمندي براي نظام و جامعه خواهد داشت .

مولوي در پايان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز تهديداتي كه متوجه زيرساخت‌هاي كشور است، تغيير يافته و سياست‌هاي ما در وزارت كشور توجه به اين مهم است كه حوزه‌هاي پدافند سايبري، پدافند زيستي، پدافند پرتويي و پدافند كالبدي را فعال تر از گذشته كنيم و با مصون سازي جامعه از تهديدات در اين حوزه ها، اقتدار و پايداري ملّي در نظام جمهوري اسلامي ايران را افزايش دهيم .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار