کد خبر: ۵۷۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲ 03 March 2018

تابناک /  نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری گفت: بحمدلله از آغاز با آقا رفیق بوده‌ام و در آیت‌الله خامنه‌ای غیرخدا ندیده‌ام؛ باید دعا کنیم خدا به حق جد ایشان، این شخصیت را برای ما حفظ کند.

به نقل از انتخاب، آیت‌الله محمد مؤمن در دیدار اعضای ستاد ترویج و بهره‌وری منشور حوزه و روحانیت بر ضرورت تمرکز بر میدان عمل و تحقق رهنمودهای حوزوی رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و اظهار داشت: خیلی کار ارزشمندی انجام داده‌اید، اما نکته مهم آن است که بتوانید این مطالبات را که در این اثر منعکس شده، به عمل نزدیک کنید.

وی با بیان اینکه اساس انقلاب، اسلام است، افزود: اگر بتوانیم درست عمل کنیم، خدا و پیامبر(ص) هم کمک خواهند کرد؛ ان‌شاءالله بتوانید در زمینه‌ اجرا هم موفق باشید و ما هم اگر بودیم در این زمینه حمایت خواهیم کرد.

به نوشته مرکز خبر حوزه، نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری به بیان نکات مهمی پیرامون شخصیت و سیره‌ مقام معظم رهبری پرداخت و جزئیات کمتر شنیده ‌شده‌ای از جریان انتخاب رهبر معظم انقلاب اسلامی در خردادماه سال 1368 را تشریح کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان اضافه کرد: رهبری ایشان چیزی نبود که از قبل برای آن برنامه‌ریزی شده باشد؛ گویا خداوند ایشان را برای چنین موقعیتی نگه داشته و آماده کرده بود. اینکه آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در مشهد، تدریس مباحث فقه حکومتی داشته باشند و بعد از انقلاب اسلامی هم به عنوان نماینده‌ حضرت امام در مناصب مختلف و حساس رشد کنند و بعد به این منصب ریاست عالی برسند، عنایت الهی است.

آیت‌الله مومن خاطرنشان کرد: پس از رد رهبری شورایی، وقتی بنای بر انتخاب فرد شد، نگاه‌‌ها به سمت آیت‌الله خامنه‌ای رفت و مخالفت ایشان با این نظر نیز برخاسته از تواضع ایشان بود، خاطراتی که از حضرت امام در مورد آیت‌الله خامنه‌ای مطرح شد، بعد از این بود که نظر اعضای مجلس خبرگان به رهبری آقای خامنه‌ای متمایل شده بود.

وی تصریح کرد: در رأی‌گیری روز 14 خرداد، برخی به دلیل شبهه قانون اساسی که براساس آن باید رهبر از «مراجع تقلید» می‌بود و در آن زمان هنوز مرجعیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فعلیت نیافته بود احتیاط کردند، اما حدود 40 روز بعد در رأی‌گیری دوم پس از رفراندوم اصلاح قانون اساسی (که شرط مرجعیت حذف شد) این مسأله هم برطرف شد و تعداد آرای ایشان خیلی بیشتر از قبل شده بود.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در این مدت چندین ساله پس از انتخاب ایشان به رهبری انقلاب اسلامی، سر سوزنی در صحت این انتخاب تردید نکرده‌ام و واقعاً خداوند متعال بر این مردم لطف کرده که کسی را رهبر قرار داده که بزرگ ‌شده‌ اسلام و بزرگ ‌شده‌ نظام اسلامی است.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار کرد: آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) اعتقاد و اعتماد واقعی به مردم و قدرت آنها دارند؛ مطلقاً خلاف‌گویی در ایشان و در کارشان وجود ندارد؛ ایشان با صراحت و صداقت، بارها تأکید کرده‌اند که کار وقتی بر دوش مردم باشد پیش می‌رود که نمونه‌ آن نیز جمع‌ شدن فتنه 88 بود که توسط خود مردم انجام شد و این نکته در پیشبرد امور حوزه و دانشگاه هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان تبیین کرد: بنده بحمدلله از آغاز با آقا رفیق بوده‌ام و در آیت‌الله خامنه‌ای غیرخدا ندیده‌ام؛ باید دعا کنیم خدا به حق جد ایشان، این شخصیت را برای ما حفظ کند؛ آیت‌الله خامنه‌ای مسلمان واقعی است و به هیچ‌کس هم باج نمی‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار