رئیس ستاد اعتکاف استان قم گفت: 2 هزار و 210 اثر از ایران و 69 کشور جهان به دبیرخانه پنجمین جشنواره بین المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف در قم رسید.
کد خبر: ۵۷۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 04 March 2018

 به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تکیه ای روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بخش علمی 90 اثر، در بخش ادبی 692 اثر، در بخش هنری یک هزار و 128 اثر و در بخش بین المللی 300 اثر به این دوره از جشنواره رسیده است.
وی افزود: فراخوان این دوره از مراسم اعتکاف سال گذشته آغاز شد و تا پایان مهرماه سال جاری ادامه یافت که 42 تن موفق به کسب رتبه های برتر شدند.

وی با اشاره به رونمایی آثار در پنجمین جشنواره بین المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف بیان داشت: چهار عنوان کتاب در دست چاپ است تا در این همایش که در مشهد مقدس برگزار می شود، توزیع شود.

تکیه ای ادامه داد: تا کنون 140 عنوان کتاب توسط دبیرخانه دائمی ستاد مرکزی اعتکاف و جشنواره بین المللی در قم تهیه شده است که شامل کتاب های بر بال قنوت، آیینه زار اعتکاف، بربال اعتکاف، فرهنگ نامه اعتکاف، موسوعه احکام اعتکاف، موسوعه فقهی اعتکاف، مجموعه استفتائات اعتکاف، آسیب شناسی آیین اعتکاف، مجموعه فیلم های منتخب اعتکاف و سایر آثار است.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم خاطرنشان کرد: جشنواره بین المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف، 17 اسفندماه سال جاری در 2 نوبت صبح و عصر با سخنرانی آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید و حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی تولیت آستان قدس رضوی در مشهد مقدس ترتیب می یابد و از صاحبان آثار برتر تجلیل خواهد شد.

وی با بیان این که امروزه مراسم معنوی اعتکاف، جهانی شده است گفت: با همکاری جامعه المصطفی العالمیه سال گذشته مراسم اعتکاف در 69 نقطه از جهان برگزار شد و امسال نیز شاهد افزایش تعداد مکان های برگزاری این مراسم خواهیم بود.

مسئول برگزاری اعتکاف قم نیز در این نشست خبری با بیان این که 24 مسجد در قم میزبان معتکفان است گفت: 14 هزار تن از خواهران و برادران می توانند از 12تا 25 اسفندماه سال جاری اقدام به ثبت نام در سامانه http://qometekaf.com کنند.

حجت الاسلام باقر تکیه ای اضافه کرد: حداقل رده سنی برای برادران 18 سال و برای خواهران 16 سال است که اعتکاف های اختصاصی ویژه دانش آموزی، دانشجویی، ایثارگران، خانواده های شهدا، مهمانان خارجی، ناشنوایان و آسیب دیدگان نیز ترتیب می یابد.

وی، برگزاری برنامه های ختم صلوات، آموزش، تفسیر و قرائت قرآن کریم، محافل انس با قرآن، قرائت دعاهای مربوطه با محوریت صحیفه سجادیه، برگزاری محافل سخنرانی و مناجات خوانی را از جمله برنامه های مهم در آیین های اعتکاف مساجد برشمرد.

وی گفت: اعلام نتایج پذیرفته شدگان در اعتکاف همزمان با پنجم فروردین ماه سال جاری از طریق پیامک و سامانه ثبت نام اعتکاف به اطلاع مردم رسانده می شود و زمان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، 11 تا 13 فروردین ماه 97 مصادف با (13 تا 15 ماه رجب) است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار