رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در 10 ماهه اول امسال حدود 3 میلیون دلار صادرات به ایتالیا از استان صورت گرفت، در حالی که این میزان در کل کشور 314 میلیون دلار بود؛ یعنی حدود یک درصد از صادرات کشور به ایتالیا را به خراسان رضوی اختصاص دارد.
کد خبر: ۵۷۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 04 March 2018

به گزارش تابناک : محمدعلی امیرفخریان در همایش تجاری ایران و ایتالیا در سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، اظهار کرد: در 10 ماهه اول امسال حدود 3 میلیون دلار صادرات به ایتالیا از استان صورت گرفت، در حالی که این میزان در کشور 314 میلیون دلار بود؛ یعنی در مجموع حدود یک درصد از صادرات کشور به ایتالیا را به استان خراسان رضوی اختصاص دارد.
وی افزود: واردات ما از این کشور نیز 4 میلیون دلار بوده در حالی که در کشور این میزان 1.1 میلیارد دلار بوده است. با این حساب کمتر از 0.035 درصد واردات از کشور ایتالیا به استان صورت گرفته است. واردات ما از این کشور بیشتر در حوزه ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعتی بوده است، این در حالی است که حدود 4.3 درصد از صادرات کشور مختص استان خراسان رضوی است؛ یعنی از میانگین کشور عقب هستیم و باید در این زمینه فعالیت بیشتری انجام دهیم.

امیرفخرایی با بیان اینکه برای صادرات یکسری از اقلام استراتژی‌هایی تعیین شده است، عنوان کرد: برای صادرات اقلام غذایی، خشکبار، زعفران، پسته، محصولات فلزی، حیوانات زنده، محصولات نساجی، پشم و کرک و پوست دباغی‌شده استراتژی‌هایی در نظر گرفته شده است. سال جاری هیاتی برای آشنایی صنعتگران به ایتالیا اعزام شد و در سال آینده نیز دو هیات دیگر به این کشور در مرداد و مهر ماه اعزام می شوند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به مزیت‌های ارتباط و مراودات تجاری با ایتالیا، تصریح کرد: کشور و استان ما با داشتن مرز مشترک با افغانستان و دسترسی به بازار آسیای میانه می تواند با مشارکت در سرمایه‌گذاری با ایتالیایی‌ها و استفاده از تکنولوژی آن‌‎ها محصولات خوب و باکیفیتی که مورد پسند آن‌هاست را تولید کند و بازار را به دست گیرد. ماشین‌سازهای ایرانی نیز در افغانستان فعالیت می‌کنند که می‌توان با استفاده از خدمات فنی مهندسی ایتالیا کارها را در در بازار افغانستان ارتقا داد و حضور خود را در آنجا بیشتر کرد.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار