استاندار کرمان با بیان اینکه باید فرهنگ دفاع مقدس را در جنگ اقتصادی به‌کار گیریم گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه افزایش داد.
کد خبر: ۵۷۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ 04 March 2018

علیرضا رزم‌حسینی شامگاه شنبه در نشست مشترک شورای دفاع مقدس و شورای ایثار و شهادت که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد با اشاره به اینکه از وهن دوران دفاع مقدس باید جلوگیری شود و شورای فرهنگ ایثار و شهادت مسئول است اظهار داشت: نباید تاریخ جنگ را تحریف کرد.

وی با بیان اینکه 113 سال از جنگ جهانی اول و حدود 70 سال از جنگ جهانی دوم می‌گذرد و هنوز در این رابطه رمان می‌نویسند و تجلیل می‌کنند افزود: جنگ ما یک جنگ مقدس بود و بدیهی است که باید هشت سال تاریخ سلحشوری مردم این سرزمین را بهتر از این معرفی کنیم.

استاندار کرمان با یادآوری اینکه مردم ما عاشقانه و داوطلبانه از میهن خود دفاع کردند افزود: باید خاطرات واقعی آن دوران را برای نسل جوان بازگو کرد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان همیشه مبتکر کارهای دفاع مقدس در کشور بوده خاطر نشان کرد: نخستین کنگره شهدای استان کرمان و ساخت نخستین موزه دفاع مقدس بیانگر این موضوع است.

رزم‌حسینی با بیان اینکه در استان کرمان آمادگی داریم تا از طرح جمع‌آوری تاریخ دفاع مقدس در استان پشتیبانی و حمایت کنیم بیان کرد: اسناد و مدارک بسیار خوبی وجود دارد که نقش رزمندگان استان کرمان در جبهه را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده اعتباری برای این کار اختصاص داده می‌شود افزود: باید خاطرات و وصیت‌نامه رزمندگانی که امروز زنده هستند را نیز جمع‌آوری کرده و سقف آرمان‌ها و انتظارات آنها را در زمان جنگ ببینیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه افزایش داد تصریح کرد: نسل جوان باید ببینند که رزمندگان ما با چه محدودیت‌هایی روبه‌رو بودند اما با حضور در جبهه‌ها فداکاری کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز باید آن فرهنگ را به صحنه اقتصادی جامعه آورد افزود: امروز باید جنگ سخت را در جنگ اقتصادی به‌کار گرفت.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار