رئیس ستاد مرکزی اعتکاف استان قم از برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف در مشهد با سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 04 March 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای ظهر امروز در نشست خبری در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز قم عنوان کرد: این جشنواره 17 اسفندماه در تالار قدس در حرم حضرت ثامن الحجج(ع) در شهر مقدس مشهد خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف استان قم با بیان اینکه بیش از هزار و 800 اثر به جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف ارسال شد، افزود: در بخش هنری ۳۴ فیلم کوتاه، ۶۱ فیلمنامه، ۲۸ مستند و هزار و پنج عکس ارسال شد و در بخش های علمی و ادبی پذیرای ۳۵ کتاب، ۵۵ مقاله،۱۱۷ داستان و ۲۲ خاطره بوده ایم.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای بیان کرد: همچنین در بخش بین الملل نیز ۱۷۰ نفر از ۶۹ کشور جهان با ارسال 300 اثر هنری و ادبی در جشنواره شرکت کرده اند، قرار است از میان این آثار 42 اثر برتر انتخاب شود.

وی عنوان کرد: با تعامل جامعه المصطفی العالمیه در سال گذشته 69 کشور نیز آئین اعتکاف را برگزار کردند و امسال بر تعداد این کشورها افزوده خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف استان قم یادآور شد: در روز جشنواره 4 عنوان از کتاب های تدوین شده با موضوع اعتکاف رونمایی می شود، این آثار در خلوت حضور، موسوعه فقهی اعتکاف، کتاب موسوعه احکام اعتکاف، نرم‌افزار جامع اعتکاف، کتاب فرهنگ نامه اعتکاف نام دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این آئین لوح فشرده و کتاب بر کرانه نور شامل بیانات رهبر معظم انقلاب و سخنان علما درباره اعتکاف نیز رونمایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای اظهار داشت: اعتکاف دارای ظرفیت های بالنده ای است و با اهتمام صورت گرفته تا کنون 140 عنوان کتاب توسط دبیرخانه دائمی ستاد مرکزی اعتکاف و جشنواره بین المللی در قم تدوین شده است.

وی گفت: برخی از عناوین کتاب ها شامل بر بال قنوت، آیینه زار اعتکاف، بربال اعتکاف، مجموعه استفتائات اعتکاف، فرهنگ نامه اعتکاف، موسوعه احکام اعتکاف، موسوعه فقهی اعتکاف و آسیب شناسی آیین اعتکاف می باشد.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف استان قم با اشاره به اینکه برگزاری میزگرد تخصصی با حضور مسئولان فرهنگی از دیگر برنامه های جشنواره می باشد، عنوان کرد: فراخوان این دوره از مراسم اعتکاف از سال گذشته آغاز شد و تا پایان مهرماه امسال ادامه داشت که در نهایت پس از داوری ها 42 نفر رتبه های برتر را کسب کرده اند.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای در مورد برگزاری مراسم اعتکاف نیز خاطرنشان کرد: در ماه رجب همزمان از 11 تا 13 فروردین ماه آئین اعتکاف برگزار خواهد شد؛ امسال ثبت نام از 12تا 25 اسفند ماه انجام می شود که در این راستا 24 مسجد میزبان 14 هزار معتکف از میان دانشجویان، دانش آموزان، خانواده شهداء، ایثارگران و افراد تحت پوشش بهزیستی می باشد.

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار