استاندار کرمان گفت: به دنبال آن هستیم که بتوانیم یک نهاد اقتصاد مقاومتی پشتیبان و جایگزین دولت دیوان سالار فعلی را در استان کرمان ایجاد کنیم.
کد خبر: ۵۷۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲ 04 March 2018

علیرضا رزم حسینی شامگاه یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه افزود: باید مجموعه‌هایی با پول غیر دولتی ایجاد کنیم تا بتوانند اقتصاد مقاومتی مناطق را رقم زنند.
وی تصریح کرد: دولت امکان توسعه را بویژه در جنوب کرمان ندارد و مردم جنوب در رنج نگهداشته شده بودند، با وجود زیر ساخت‌هایی در قلعه گنج وجود داشت اما توسعه در آن منطقه رخ نداده بود.
استاندار کرمان تصریح کرد: دید مدیران و مسئولان به منطقه کاری خود به گونه ای باشد که آن منطقه متعلق به آنها است، بنابراین آن وقت است که توسعه در استان اتفاق خواهد داد،
رزم حسینی با اشاره به انتخاب قلعه گنج به عنوان شهر اقتصاد مقاومتی افزود: بنده اراده کردم تا توسعه مناطق را رقم بزنم، بنابراین شروع به نوشتن برنامه‌های توسعه مناطق کردم و نقش هر کسی را مشخص می کردم تا بتوانم با سرمایه های نهان مناطق، خلق ثروت کنیم.
وی ادامه داد: در ابتدا سخت بود که برای اولین بار در کشور یک شهرستان به بخش خصوصی واگذار شود و تفکر ما این بود که بخش خصوصی سرمایه‌های پنهان مردم را به بالفعل تبدیل کنند تا خانوارها بتوانند خودشان را اداره نمایند.
استاندار کرمان تاکید کرد: باید این مساله را در نظر داشته باشیم که طرح های ما پروژه‌های محرومیت زدایی نیستند و به دنبال یتیم پروری نیستیم، بلکه در جهت توانمندسازی مناطق حرکت کردیم.
رزم حسینی اظهار کرد: یکی از دلایل انتخاب شهرستان قلعه گنج برای الگوی اقتصاد مقاومتی، وجود محرومیت فراوان و از سوی دیگر وجود گنج های پنهان این منطقه بود.
وی افزود: دلیل دوم انتخاب شهرستان قلعه گنج بر این بود که می خواستیم بین شیعه و سنی با کارخانه وحدت ایجاد کنیم نه با جهل و فقر دشمنی باشد.
استاندار کرمان بیان کرد: ایده‌های خود را در آنزمان با مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در میان گذاشتم و ایشان از آن استقبال کردند و سپس با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان معین اقتصادی منطقه تفاهمنامه امضا کردیم.
وی با بیان اینکه ایده خوب اگر مجری بد داشته باشد آن ایده با شکست روبرو می‌شود، افزود: توسعه یک کار مجدانه است که به پیگیری زیاد نیاز دارد، بنابراین توسعه تصادفی نیست و به گذشت زمان نیازمند است.
رزم حسینی گفت: مشارکت مردمی، امید به زندگی، ایجاد اشتغال و توسعه و غیره ظرف مدت کوتاه امکان پذیر نخواهد بود، بلکه به زمان نیاز دارد.
وی تاکید کرد: باید توسعه و اقتصاد مقاومتی را به یک باور اجتماعی تبدیل کنیم و اصحاب رسانه که چشمان بیدار جامع هستند، کاروان مطالبه گری راه بیندازند و گفته‌های مسئولان را راستی آزمایی کنند.
رزم حسینی با بیان اینکه باید اعتماد بین مردم و مسئولان را افزایش دهیم تصریح کرد: این کار را رسانه‌ها می توانند انجام دهند، رسانه ها باید سطح رضایت مندی مردم از نظام منعکس کنند.
وی تاکید کرد: اگر مردم را محرم بدانید، مردم نیز به ما اعتماد می کنند و همراهی خواهند کرد، وقتی ارتباط یک طرفه باشد نارضایتی ایجاد می شود ما مخالف اعتراض نیستیم اما اعتراض که با خشونت باشد را هیچ کجای دنیا نمی پسندد.
در این نشست جمعی از رسانه های استان کرمان دیدگاه ها و دغدغه های خود را صمیمانه با استاندار کرمان در میان گذاشتند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار