عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس:
عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی گفت: نباید جامعه به شکلی باشد که عده‌ای در رفاه مطلق باشند و عده دیگری در زیر خط فقر به نان شب خود محتاج باشند این فاصله بین طبقات جامعه باید معنادار شود و این طرح به دنبال جواب این سؤال است که این فاصله به چه دلیل زیاد شده است.
کد خبر: ۵۷۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 05 March 2018

یحیی کمالی‌پور در رابطه با طرح مجلس در مورد اعاده اموال نامشروع برخی مسؤولان کشور با اشاره به مشاهده تضاد طبقاتی نامتعارف در کشور اظهار داشت: اکنون در بین برخی از افرادی که در گذشته مسؤولیت داشتند و یا اکنون حائز مسؤولیت هستند با توده مردم شکاف طبقاتی احساس می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلسافزود: این طرح شامل همه افرادی می‌شود که بعد از انقلاب دارای سطوح مدیریتی بالا بودند و اگر شخصی از راه مشروع اموالی کسب کرده باشد دارایی او به هر میزان که باشد، محترم است.

وی تأکید کرد: اما مسؤولانی که از رانت استفاده کرده‌ و سرمایه چند هزار میلیاردی جمع کرده‌اند دنبال این هستیم این افراد را مورد شناسایی قرار دهیم و اگر از رانت و مجاری غیرقانونی استفاده برای جمع‌آوری مال بهره برده‌اند اموال این افراد به بیت‌المال برگردد و هدف طرح کاهش شکاف طبقاتی است.

کمالی‌پور تصریح کرد: نباید جامعه به شکلی باشد که عده‌ای در رفاه مطلق باشند و عده دیگری در زیر خط فقر به نان شب خود محتاج باشند این فاصله بین طبقات جامعه باید معنادار شود و این طرح به دنبال جواب این سؤال است که این فاصله به چه دلیل زیاد شده است و در راستای اصل 49 قانون اساسی این اختیار به نمایندگان داده شده است که موضوع اموال نامشروع برخی مسؤولان مورد پیگیری واقع شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی که خود جزو امضا کنندگان طرح بوده در پاسخ به این سؤال که راهبرد مجلس در مقابل لابی‌های قدرت و فشار برای مانع شدن از به ثمرنشستن طرح گفت: ما وظیفه داریم تکالیف شرعی و قانونی خود را انجام دهیم و تمام تلاش خود را کرده به نتیجه برسیم و مهم این است تکلیف خود را انجام دهیم تا در تاریخ مجلس و کشور نوشته شود یک عده از این شرایط ناراضی بودند و چنین طرحی را مطرح کردند و امیدواریم نمایندگان این طرح را تایید کنند و اگر هم به نتیجه نرسید مهم این است در پیش وجدان خود شرمنده نیستیم و به وظیفه خود عمل کردیم.

وی در پاسخ به این سؤال که این طرح تا چه حد می‌تواند در بازدارندگی در بحث مفاسد اقتصادی مؤثر باشد، تأکید کرد: خواه و ناخواه از لحاظ جو روانی بی‌تأثیر نخواهد بود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار