مدیرعامل برج میلاد از برگزاری جشنواره نوروزی «نوروزگار» از دوم تا ۱۲ فروردین‌ ۹۷ خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 05 March 2018

Related image

علی درویش‌پور صبح امروز در نشست خبری که به منظور تشریح جشنواره نوروزی برج میلاد برگزار شد، گفت: از دوم تا ۱۲ فروردین‌ماه سال ۹۷ جشنواره نوروزگار در برج میلاد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جشنواره سعی شده برنامه‌های مختلفی برای پر کردن اوقات فراغت در راستای ایجاد نشاط و شادابی تدوین شود، گفت: پیش‌بینی ما این است که در جشنواره «نوروزگار» روزانه ۱۰۰هزار نفر شرکت کنند.

مدیرعامل برج میلاد با بیان اینکه برج میلاد از هفته آینده حال و هوای نوروز به خود می‌گیرد، گفت: از ۲۰ تا ۲۵ اسفندماه برج میلاد میزبان نمایشگاه بوم‌گردی ایران و صنایع دستی خواهد بود که با مشارکت سازمان میراث فرهنگی برگزار می‌شود و سعی کردیم در این جشنواره ضمن معرفی روستاها و جاذبه‌های گردشگری کشور، مردم را دعوت کنیم تا در ایام فراغت در نوروز به این مراکز بروند تا موجب رونق گردشگری شوند.

وی با بیان اینکه در جشنواره نوروزگار ۹۷ برنامه‌های متنوعی را برای گروه‌های سنی مختلف داریم، گفت: همچنین براساس هماهنگی‌های انجام شده استاد چکناواریان چندین اجرا در قالب ارکستر سمفونی خواهند داشت.

درویش‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در روزهای آتی تندیس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مجموعه فاخر موزه مشاهیر برج میلاد رونمایی می‌شود، تصریح کرد: یکی دیگر از اتفاقات مبارک در آستانه سال نو، راه‌اندازی شهر مشاغل کودکان است که ایده‌ای خلاقانه بوده و برای آموزش فنون و مهارت‌های مختلف شغلی این شهر تا آخر سال راه‌اندازی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با گذشت ۱۰ سال از بهره‌برداری برج میلاد در سال گذشته بخش‌های مختلف این برج اورهال و بازسازی شده است، گفت: بخش‌های مختلف برج اعم از رستوران گردان، مرکز همایش‌های بین‌المللی، سالن‌های فرعی و... مورد بازسازی صددرصدی قرار گرفتند.

در ایام نوروز نرخ بلیت برج میلاد تغییری نخواهد کرد

 

مدیرعامل برج میلاد درباره قیمت بلیت بازدید از برج میلاد با بیان اینکه نرخ بلیت برج از سال ۹۳ افزایش نیافته است، افزود: لایحه‌ای تنظیم شده که بر اساس آن نواقص، مشکلات و موارد پیش‌بینی نشده در برج را مورد بررسی قرار داده که در سال آینده این لایحه تقدیم شورا می‌شود اما در ایام نوروز نرخ بلیت تغییری نخواهد کرد.

 

قیمت غذا در رستوران‌های برج میلاد کمتر از بسیاری از رستوران‌های سطح شهر است

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سوال که آیا برج میزبان طبقه خاصی از شهروندان است، گفت: ما سعی در نگهداشت و بهره‌برداری از برج در سطح تراز جهانی هستیم و متأسفانه امروزه اطلاعاتی که از برج و گرانی آن در سطح جامعه است درست نیست و برخی هنوز ذهنیت سرو بستنی طلا در برج را دارند و فکر می‌کنند هزینه‌های تفریح در برج زیاد است اما باید عنوان کنم که قیمت غذا در رستوران‌های برج میلاد کمتر از بسیاری از رستوران‌های سطح شهر است.

درویش پور درباره وضعیت کمبود پارکینگ در برج میلاد با بیان اینکه یکی از چالش‌های ما در ایام و مناسبت‌های خاص کمبود پارکینگ است، گفت: اما سعی کردیم با استفاده از فضای ضلع جنوبی برج و همچنین پارکینگ بیمارستان میلاد و دانشگاه علوم پزشکی این مشکل را مرتفع سازیم. اما دقت داشته باشید که در طول روز میزبان حدود ۱۰۰هزار نفر خواهیم بود و حل این مشکل در دستور کار قرار دارد.

 

برج محل پاتوق شدن و قلیان کشیدن هم نیست

وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر فرش انداختن و قلیان کشیدن در برج میلاد گفت: برج میلاد یک مجموعه فاخر است و از زمانی که من مدیریت برج را در اختیار گرفتم این مسائل وجود ندارد چرا که اینجا یک مجموعه درجه یک و فاخر است که باید اتفاقات خوبی در آن رخ دهد. البته ما معتقد نیستیم که تنها باید عده‌ای خاص به این برج بیایند اما از سوی دیگر معتقدیم که برج محل پاتوق شدن و قلیان کشیدن هم نیست.

وی با بیان اینکه باید به سازه برج به این دلیل که در دوران تحریم و به دست مهندسان جوان ایرانی طراحی و ساخته شده است، افتخار کنیم، گفت: امروز برج میلاد میزبان میهمانان و نبض تپنده گردشگری شهر است که باید از آن به درستی نگهداری شود.

مدیرعامل برج میلاد در پاسخ به سوالی در خصوص برخی انتقادات مبنی بر زیان‌ده بودن برج میلاد گفت: این برج کاملا سودده است وگرنه نمی‌توانستیم طرح‌های توسعه‌ای را اجرا کنیم.

وی با اشاره به قسمت مخابراتی برج گفت: سال گذشته این قسمت مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

درویش‌پور در پایان در خصوص گود رها شده کنار برج میلاد گفت: در سال ۹۰ این گود توسط بخش خصوصی و شریک مالی شهرداری با هدف ساخت هتل دوقلو و مرکز تجارت جهانی حفر شد اما بعد از مدتی بنا به مشکلاتی این گود رها شد اما مسئله قابل توجه این است که شهردار فعلی تهران و معاونین‌اش تمام تلاش خود را برای حل این مشکل انجام می‌دهند و جلسات متعددی را نیز برگزار کردند و سخنانی که در خصوص مشکلات این گود برای برج در فضاهای مجازی مطرح می‌شود، درست نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار