در سی و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم نسبت به عدم‌حمایت دولت از مسائل زیست‌محیطی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم انتقاد شد.
کد خبر: ۵۷۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷ 06 March 2018

به گزارش تابناک قم، سی و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار و سردار کاظم مجتبایی فرماندهی انتظامی استان در سالن جلسات شهید باکری برگزار شد.

در این جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به شهر مقدس قم بعد از پیروزی انقلاب اظهار داشت: دهم اسفندماه مصادف با سالروز ورود امام خمینی (ره) به قم در سال 57 بوده، امام راحل با این تشریف‌فرمایی به شهر مقدس قم، انقلاب اسلامی را مدیریت و کنترل کردند.

وی با دعوت از شهروندان قمی برای حضور پررنگ در جشن نیکوکاری افزود: 14 اسفندماه نیکوکاری بوده که امید می‌رود امسال نیز مردم شریف قم در این امر خیرخواهانه و کمک به محرومین و ایتام پیشگام بوده و مانند سال‌های اخیر باری از دوش این افراد بردارند، شورای اسلامی شهر قم، مانند سال‌های قبل در این جشن ملی حضور پیدا خواهد کرد.

جلالی با تأکید بر اهمیت مسئله درخت‌کاری و افزایش سرانه فضای سبز در شهر مقدس قم گفت:روز 15 اسفندماه روز درخت‌کاری است، با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی موجود در شهر قم، مسئله درخت‌کاری و افزایش سرانه‌های فضای سبز باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای شهر قم آمادگی شهر قم برای پذیرایی از مسافران نوروزی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: تلاش‌های وسیعی برای آماده ساری شهر در سال جدید و استقبال و ارائه خدمات به مسافران محترم صورت گرفته فعالیت‌هایی نیز در این زمینه در دست اجراست.

وی با بیان بررسی بودجه سال 97 و اصلاحیه بودجه سال 96، 15 سازمان تابعه شهرداری قم ادامه داد: کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم در روزهای گذشته بودجه‌های پیشنهادی 15 سازمان شهرداری قم را بررسی و به جمع‌بندی نهایی رسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به‌ضرورت واگذاری ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم به بخش خصوصی تأکید کرد: سازمان تاکسیرانی شهر قم باید عمده وظایف خود را به بخش خصوصی واگذار کند تا میزان بهره‌وری مورد انتظار از آن افزایش پیدا کند.

80 درصد هزینه‌های عمرانی مترو قم از طریق عوارض مردمی تأمین می‌شود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد آتش زر ورود بخش خصوصی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی را حلقه گمشده موجود در مسئله حمل‌ونقل دانست و تصریح کرد: حلقه مفقوده د در حل مشکلات سازمان تاکسیرانی ورود بخش خصوصی به این بخش است، باید سیاست و مبحث تعدیل نیرو و کاهش نظارت در سازمان تاکسیرانی برای جبران هزینه‌ها را دنبال کرد.

وی با انتقاد از شعارهای پوشالی و عوام‌فریبانه دولت دوازدهم در مسئله محیط‌زیست و حمل‌ونقل عمومی ادامه داد: متأسفانه علی‌رغم تمام شعارهای زیست‌محیطی دولت دوازدهم، متأسفانه جهت‌گیری‌های دولت به هیچ در مسئله حمل نقل عمومی قابل‌قبول نیست و اصولاً دولت به ابتدایی‌ترین وظایف خود در قبال حمل‌ونقل عمومی پایبند نبوده و در این مسئله ورودی نمی‌کند.

عضو شورای شهر قم خاطرنشان کرد: باوجود افزایش حامل‌های انرژی در جامعه، دولت به‌هیچ‌وجه کمک یا تسهیلاتی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی نکرده و بخش حمل‌ونقل عمومی شهر قم را در وضعیتی نامناسبی قرار داده است.

آتش زر عنوان کرد: در سال‌های اخیر دولت 200 میلیون تومان به حمل‌ونقل عمومی شهر قم کمک کرده و مابقی این تسهیلات را دریغ کرده است در حالی‌که نیاز شهر قم به این تسهیلات چندین برابر بیشتر از این میزان اندک و محدود بوده است.

وی با انتقاد از عدم ارائه تسهیلات لازم در زمینهٔ مترو توسط دولت، ابراز کرد: در مسئله مترو نیز عملاً 80 درصد هزینه‌های عمرانی لازم از طریق عوارض مردمی تأمین می‌شود و دولت تسهیلاتی در این زمینه به شهرداری‌ها ارائه نمی‌دهد.

عضو شورای شهر قم با تأکید بر اهمیت مسئله ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کاهش و کنترل هزینه‌های جاری شهروندان ادامه داد: ضربه واردکردن به حمل‌ونقل عمومی ضربه واردکردن به سبد اقتصادی مردم است.

همچنین در سی و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم 15 لایحه و طرح برای بررسی و تصویب نهایی وارد صحن علنی شورای اسلامی شهر قم شده بود که از میان، لایحه اخذ مجوز بودجه پیشنهادی سال 97 سازمان تاکسیرانی، اخذ مجوز متمم بودجه سال 96 سازمان تاکسیرانی، اخذ مجوز بودجه پیشنهادی سال 97 سازمان اتوبوس‌رانی، اخذ مجوز اصلاحیه بودجه سال 96 سازمان اتوبوس‌رانی، اخذ مجوز بودجه پیشنهادی سال 97 سازمان قطار شهری، و اخذ مصوبه بودجه پیشنهادی سال 97 سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری قم پس از بررسی در صحن علنی شورای اسلامی شهر قم با رأی اکثریت اعضا، تصویب شد.

گفتنی است در بخشی از سی و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، سردار کاظم مجتبایی فرماندهی انتظامی استان قم با حضور در جلسه گزارشی از برنامه‌ها و چشم‌اندازهای نیروی انتظامی در سال برای 97 ارائه داد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار