نشست تخصصی آشنایی با کاربردهای گیاهان دارویی در مراسم بزرگداشت هفته دانشگاه سبز در دانشگاه یزد برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۵۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵ 06 March 2018

 همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت دانشگاه سبز در دانشگاه یزد، دانشجویان رشته‌های مختلف با برپایی غرفه‌های مختلف سعی کردند این هفته را نمادی برای آغاز مدیریت دانشگاه سبز در یزد اعلام کنند.

در حاشیه این مراسم«سیدحمید میررکنی» مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد با برگزاری سمینار آموزشی دانشجویان مشتاق و حاضر در مراسم را با کابردهای انواع گیاهان دارویی آشنا کرد.

وی در این سمینار ضمن معرفی انواع گیاهان دارویی و همچنین بیان خواص آنها به اهمیت اطلاع و کسب آگاهی از شیوه مصرف انواع گیاهان دارویی توسط افراد مختلف تأکید کرد.

میررکنی همچنین با اشاره به این که تمام گیاهان خواص دارویی ندارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر به دلیل عدم آگاهی کافی از خواص و ضرر برخی گیاهان بعضی از افراد جامعه از برخی گیاهان مضر برای رفع بیماری خود استفاده می‌کنند.

این مقام مسئول در پایان عدم آگاهی از شیوه مصرف گیاهان دارویی را از دیگر معضلات این حوزه دانست و گفت:‌ شناخت انواع داروهای گیاهان و همچنین ارتقای سطح آگاهی از نحوه مصرف آنها یکی از ضرورت‌های اجرایی در حوزه آشنایی با گیاهان دارویی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار