سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: سرانه فضای سبز شهری در این استان برای هر شهروند 15 متر مربع است.
کد خبر: ۵۷۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 06 March 2018

به گزارش تابناک : علیرضا صحرایی روز سه شنبه در آیین روز درختکاری در ارتفاعات جنوبی مشهد افزود: همچنین سرانه درخت هر شهروند در شهرهای استان 2 اصله درخت است.
وی با اشاره به ایجاد 295 هزار هکتار باغ توسط سازمان جهاد کشاورزی در استان، بیان کرد: این مساحت سرانه 500 مترمربعی باغ و 13 درخت برای هر شهروند را ایجاد کرده است.
صحرایی ادامه داد: همچنین یک میلیون و 300 هزار هکتار جنگل، درخت و درختچه توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در استان ایجاد شده که با احتساب آن نصیب هر شهروند 43 درخت می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم از اهتمام ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر در دوره پنجم برای توسعه فضای سبز مشهد خبر داد و افزود: درختکاری در آموزه‌های دینی جایگاه والایی دارد و در ایران باستان نیز این مهم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.
محمدرضا حیدری افزود : با توجه به ضرورت توسعه فضای سبز، شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد نیز مصمم است تا فضای سبز شهر را توسعه دهد.
وی با بیان اینکه درختکاری مختص یک روز نیست و در طول سال باید انجام شود، اظهار امیدواری کرد که سنت حسنه درختکاری به یک فرهنگ در خانواده‌ها تبدیل شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی مشهد نیز در این آیین اظهار کرد : با توجه به اهمیت توسعه فضای سبز مشهد، در بودجه سال 97 شهرداری 275 میلیارد ریال برای ایجاد و نگهداری کمربند سبز جنوبی شهر مشهد اختصاص یافته است.
محمد حاجیان شهری با اشاره به تاکید ویژه مدیریت شهری برای توسعه فضای سبز در سال آینده، افزود: طبق ماده 15 و 27 قانون لایحه هوای پاک مصوب مجلس شورای اسلامی دستگاه‌های دیگری در کنار شهرداری، شامل منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و وزارت نیرو در توسعه فضای سبز نقش مستقیمی دارند.
15 اسفندماه در تقویم ملی ایرانیان به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده و 190 هزار اصله نهال از هشتم اسفندماه تا کنون در سطح کلانشهر مشهد توزیع شده است.
در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد 4400 هکتار فضای سبز تحت تملک شهرداری وجود دارد.

 

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار