مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این که یکی از مهمترین تکالیف حاکمیت در ادوار مختلف حفظ نشاط و شادابی جامعه بوده است، گفت: یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به جامعه‌ای شاد و پویا، ورزش است.
کد خبر: ۵۷۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲ 07 March 2018

 

حیدری: ورزش یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به جامعه‌ای شاد و پویا است

افشین حیدری در آیین اختتامیه پنجمین المپیاد ورزشی دانشجویان جهاد دانشگاهی خوزستان که دیروز (سه‌شنبه، 15 اسفندماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین تکالیف حاکمیت در ادوار مختلف حفظ نشاط و شادابی جامعه بوده است که یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به جامعه‌ای شاد و پویا، ورزش است. اهمیت بسیار جهاد دانشگاهی به مقوله ورزش، نقطه امیدی برای ما خادمین ورزش است و امیدوار می‌شویم که در این جبهه تنها نیستیم.

وی با اشاره به افتخارات ارزشمند کشور در حوزه ورزشی پس از انقلاب نیز گفت: شاید خیلی‌ها به این موضوع نگاه کنند که در دوران پیش از انقلاب، ورزشگاه آزادی به عنوان یک نماد ساخته شد ولی باید بگویم امروز در جای جای ایران، اتفاقات زیرساختی خوبی در حوزه ورزش افتاده است که می‌توان به ساخت ورزشگاه‌های 50 هزار نفری غدیر و فولاد اشاره کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: در 40 سال اخیر اماکن ورزشی بسیاری در استان و کشور ساخته شده است که از افتخارات بسیار خوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند. خوشبختانه با ستادی که در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده است، تا 22 بهمن سال 97، یعنی فجر چهلم، بیش از 50 پروژه بزرگ در کشور توسط وزارت ورزش به افتتاح می‌رسد که از این تعداد چند پروژه متعلق به استان خوزستان هستند.

وی عنوان کرد: جوان ایرانی و خوزستانی نیازمند فرصت و امکانات ورزشی است که خوشبختانه دولت و مجلس با آگاهی کامل، اقدامات خوبی را در حوزه ورزش انجام داده است؛ شاید سال گذشته اعتبارات حوزه ورزش کشور و خوزستان مبلغ پایینی بود و اگر کمک سایر دستگاه‌ها نبود، نمی‌توانستیم پیش‌بینی اتفاقات خوب در حوزه زیرساختی و نرم‌افزاری را داشته باشیم اما امروزه ورزش خوزستان در حوزه زیرساختی با عنایت ویژه استاندار خوزستان و وزیر ورزش در وضعیت خوبی به سر می‌برد.

حیدری با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر در اهواز، اظهار کرد: این مسابقات از روز پنجشنبه به مدت سه روز و با حضور 16 کشور در اهواز برگزار می‌شود. سال 96، سال ماندگار ورزش خوزستان است زیرا رکوردی توسط ورزش خوزستان در کشور ثبت شد؛ خوزستان بیش از 75 رویداد بزرگ وزشی را میزبانی کرد، در حایل که این اتفاق در هیچ استانی حتی تهران رقم نخورد.

وی عنوان کرد: ما برای بخش‌های زیرساختی و نرم‌افزاری برنامه داریم و این نوید را می‌دهم که طی سه سال آینده، ورزش خوزستان از نظر زیرساختی بسیار متفاوت خواهد بود. تفاهم‌نامه‌ای که بین استانداری، وزرات ورزش و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان منعقد شده است، این موضوع را تایید می کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خطاب به دانشجویان حاضر در این مراسم، گفت: هر کدام از ما با توجه به این که عضوی از جامعه هستیم، باید بر خود تکلیف بدانیم تا ورزش یک مقوله اجتناب‌ناپذیر در خانواده و جامعه باشد.

وی بیان این که گرفتن میزبانی‌های ورزشی سبب خیر شده است تا خیلی از دستگاه‌هایی که شاید به حوزه ورزش کمک نمی‌کردند، با خدمات دادن وارد این عرصه شوند، عنوان کرد: مطمئن باشید که آینده ورزش خوزستان رو به خوبی است و اتفاقات خوبی در این حوزه در حال رخ دادن است.

حیدری در پایان گفت: همچنین علاوه بر تفاهم‌نامه‌ای که امروز بین سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان و اداره کل ورزش و جوانان استان منعقد شد، در نظر داریم برنامه‌های مشترکی در راستای توسعه ورزش همگانی داشته باشیم. امیدواریم دسترسی جوانان و مردم ما به اماکن و فضاهای ورزشی بیشتر از گذشته شود.

همچنین سیدعلیرضا علوی، رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در این مراسم با اشاره به سه آسیب اجتماعی اظهارکرد: طبق آخرین آمار از وضعیت اشتغال کشور، بیکاری به عنوان اولین معضل اجتماعی کشور محسوب می‌شود که در غرب کشور، کرمانشاه اوضاع نابسامانی دارد و خوزستان نیز از وضعیت بیکاری رنج می‌برد.

وی ادامه داد: همچنین نمودار وضعیت دانش‌آموختگان کشور نشان می دهد که طی 10 سال گذشته جمعیت دانشجویی ما حدودا دو برابر شده ولی آمار بیکاری از 15 درصد به بالای 20 درصد رسیده است و این نشان می‌دهد که باید برای این موضوع نیز فکری شود.

رییس سازمان جهاد دانشگاه خوزستان بیان کرد: معضل بعدی که متاسفانه در کوی و برزن شاهد آن هستیم، اعتیاد است؛ 2.6 درصد از جمعیت دانشجویان مشغول به تحصیل در وزارت علوم و 1.6 درصد از جمعیت دانشجویان مشغول به تحصیل در وزارت بهداشت، یک بار تجربه استفاده از مواد مخدر را داشته‌اند که این آمار به نسبت جمعیت دانشجویی ما بالا است.

وی با بیان این که متاسفانه در 9 ماهه اول امسال نیز آمار طلاق و منحل شدن یک خانواده بسیار بالا بود، خاطرنشان کرد: نیاز است موضوعات بیکاری، اعتیاد و طلاق را به عنوان سه معضل اجتماعی مورد توجه ویژه قرار دهیم. در حوزه نظام آموزش عالی و حیطه‌ای که در اختیار ما است، مصوب کرده‌ایم که برای مبارزه با این سه مقوله، بحث توانمندسازی و مهارت‌افزایی دانشجویان در دستور کار قرار گیرد.

علوی ادامه داد: همچنین بحث مهارت‌آموزی که شامل 10 آیتم است مدنظر می‌باشد؛ یکی از این موارد حوزه فعالیت های ورزشی است که خدا را شکر فعالیت جهاد دانشگاهی در این بخش خوب بوده است و توانسته‌ایم در مسابقات ملی نیز عناوینی به دست آوریم. وظیفه ما در حوزه تربیت بدنی شناسایی استعدادها است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار