کد خبر: ۵۷۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ 08 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از جام جم اسداله‌ کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین با اشاره به میوه‌‌های نوبرانه گفت: نرخ‌‌هایی با عدد 200هزار تومان نمی تواند در مبدا قیمت‌گذاری شود و بوسیله خرده‌فروش‌ها انجام می شود؛ چغاله بادام به صورت یک سیر یک سیر به فروش می‌رسد و همچون امروز اگر با نرخ 120هزار تومان شروع شود، به سرعت به نرخ 50 هزار تومان می‌رسد.
وی درباره فروش میوه‌های نوبرانه بیان داشت: میوه‌ نوبرانه اسمش با خودش همراه است یعنی نوبر است، انبار یا ذخیره و حتی تنظیم بازاری برای آن صورت نگرفته است و در ابتدا به عنوان مثال 500 کیلو نوبری در کشور پخش می‌شود و با توجه به عرضه و تقاضا و در صورت کمبود قیمت آن بالا می‌رود اما دوامی نداشته و با توزیع بار در سطح کشور قیمت آن نیز به سرعت افت می‌کند.
نایب رییس اتحادیه میوه و سبزی تهران با اشاره به بزرگنمایی در فضای مجازی و برخی رسانه ها در اعلام نرخ چغاله بادام تاکید کرد: با در نظر گرفتن میزان کیفیت چغاله بادام ، آخرین نرخ آن بین 100 تا 120هزار و حتی 50 هزار تومان نیز موجود بوده است.
نایب رییس اتحادیه میوه و سبزی تهران قیمتگذاری میوه‌های نوبرانه را در مبدا بدون تعیین نرخ دانست و گفت: قیمت میوه های نوبرانه در مبدا بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود وعرضه آن در میادین و میوه فروشی‌ها بر اساس فاکتور خرید میوه از مبدا است و فروشنده می‌تواند با اضافه کردن 35 درصد به فاکتور خرید محصول را به مصرف کننده بفروشد.
با اشاره به فعالیت میوه فروش‌های سیار و وانتی‌ها در سطح شهر، خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرداری مانع عرضه میوه از سوی این افراد نمی‌شود و پیگیری‌های اتحادیه برای ایجاد مانع برای فعالیت وانتی‌ها تا به امروز نتیجه‌بخش نبوده است.
نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار