رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: طلاب و حوزویان باید از سیاست‌بازی پرهیز کنند.
کد خبر: ۵۷۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 08 March 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در دومین نشست کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان که در مجتمع آفتاب ولایت برگزار شد به تبیین فعالیت‌های این شورا در بخش‌های مختلف پرداخت و با بیان اینکه هدف از تشکیل این شورا آن است که یک نظام جامع آموزشی برای آموزش حوزه از سطح ابتدایی یا عالی طراحی شود؛ اظهار داشت: در واقع اگر بخواهیم یک نظام جامع برای حوزه طراحی شود؛ این کار سنگین است.


امام جمعه موقت مشهد با اشاره به این مطلب که نظام جامع پژوهشی، اخلاقی، فرهنگی نیز از جمله اهداف این شورا است؛ تصریح کرد: از جمله ابعاد دیگر که در نظام جامع حوزه مدنظر است بُعد سیاسی فعالیت‌های طلبه است.


فرزانه با تاکید بر این مطلب که نباید در حوزه، سیاست‌بازی شود؛ بیان داشت: از طرفی طلبه باید سیاست را بداند و بفهمد و در عین حال حزب بازی و باندبازی نداشته باشد.


وی ادامه داد: فهمیدن سیاست از سوی طلبه به این معنا است که مسائل سیاسی جامعه و حرکت‌های سیاسی را درک کند و نسبت به گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی آگاهی داشته باشد و از طرفی دشمن را نیز بشناسد.
حجت الاسلام فرزانه در ادامه درباره نظام جامع معیشت طلاب گفت: از روزی که طلبه وارد حوزه می‌شود باید نسبت به اینکه با چه میزان از حداقل معیشت می‌خواهد امور خود را بگذراند شناخت داشته باشد و با این مقدار بتواند زندگی خود را اداره کند.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار