امام جمعه مشهد:
امام جمعه مشهد گفت: حوزه علمیه تنها یک نهاد آموزشی نبوده و مجموعه ای صاحب رسالت است.
کد خبر: ۵۷۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 08 March 2018

حوزه علمیه تنها یک نهاد آموزشی نیست

 

به گزارش تابناک رضوی؛ آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر پنج شنبه در دومین اجلاس کمیسیون  تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان که در هتل آفتاب ولایت مشهد برگزار شد اظهار کرد: تحول حوزه در متحول کردن متون درسی و نظام آموزشی نیست و حوزه علمیه باید کاربردی شود تا بتوانند امروز رسالت خود را برای دین ایفا کند. 
وی افزود: امروز مرزبانی از دین شکلی متفاوتی به خود گرفته است و توسعه دادن دین در مقابل جبهه مخالفانی قرار دارد که در صف اول آن استکبار جهانی بوده و نیاز است نهادی که صاحب این رسالت است کارکرد خود را متحول کند. 
امام جمعه مشهد تصریح کرد: در گذشته  فعالیت حوزه علمیه در اجرای رسالت خود برای مرزبانی از دین  به مساجد و حسینیه ها محدود  می شد اما در همین شرایط نیز توانست به خوبی رسالت خود را در آن دوره ایفا کند. انقلاب اسلامی نیز نتیجه عمل به این رسالت بود که موجب شد امروز دین در چار دیواری حسینیه ها و مساجد زندانی نباشد. 
وی ادامه داد: مسئله اصلی ما در حوزه علمیه، تحول آن است اما نه به معنای زیر رو کردن حوزه و جا به جایی برنامه های آموزشی آن چراکه حوزه علمیه فقط یک نهاد آموزشی نیست و یک نهاد صاحب رسالت است که آموزش در کنار آن قرار دارد. 
علم الهدی تاکید کرد: مبارزه با دشمنان دین، مرزبانی، جنگ و مقابله رسالت اصلی حوزه علمیه است و آموزش جریانی است که به عنوان تامین ابزار کار در خلال آن وجود دارد. 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار