معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی؛
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: باید برای رشته‌های تحصیلی ظرفیت‌های خاصی مشخص شود و دانش‌آموزان بر اساس نیازهای جامعه رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند
کد خبر: ۵۷۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 08 March 2018

انتخاب رشته دانش‌آموزان باید بر اساس نیازهای جامعه باشد

به گزارش تابناک رضوی؛ سید جواد حسینی در پانزدهمین همایش ملی ریاضی پژوهان جوان و نوجوان که در پردیس شهید هاشمی‌نژاد دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهارکرد: امروزه سیاست توسعه متوازن رشته‌ها در آموزش و پروش پی‌گیری می‌شود. مبنای این سیاست هدایت صحیح تحصیلی است و به مشارکت و همکاری افراد جامعه نیاز دارد. در جامعه ما هنوز انتخاب رشته تحصیلی بر اساس تقاضا محوری است. از پایه اول ابتدایی تا پایه دهم جامعه موظف است برای افراد متقاضی بستر آموزش را فراهم کند اما در دوره متوسطه دوم افراد باید رشته‌های تحصیلی خود را بر اساس نیازهای جامعه انتخاب کنند.


وی ادامه داد: باید این امکان فراهم آید که در دوره دوم متوسطه که دوره پایه است، برای رشته‌های تحصیلی ظرفیت‌های خاصی مشخص شود و دانش‌آموزان بر اساس نیازهای جامعه رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در خصوص هرم شغلی جامعه عنوان کرد: امروزه آموزش و پرورش در خصوص هرم شغلی نیروی انسانی مشکلاتی را متحمل است. نوع رشته‌های مورد علاقه افراد این هرم شغلی را دچار عدم تقارن کرده‌است. درصد بسیار زیادی از دانش‌آموزان به رشته تجربی گرایش دارند و رشته‌های فنی، علوم انسانی و ریاضی که در مدیریت جامعه اهمیت فراوانی دارند، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.
حسینی افزود: در پانزدهمین همایش ملی ریاضی پژوهان جوان و نوجوان، تنوع رشته‌ها در حوزه ریاضی فزایش یافته است. همچنین در همایش‌های گذشته بیشتر افراد شرکت‌کننده دانش‌آموزان دختر بودند، اما در این همایش دانش‌آموزان پسر بیشتر از گذشته پذیرش شده‌اند.


وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های این همایش می‌توان به گستردگی سطح مقاطع تحصیلی اشاره کرد. در همایش‌های گذشته تنها دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه شرکت می‌کردند اما در این همایش دانش‌آموزان دوره اول متوسطه نیز پذیرش شده‌اند. تعداد افراد پذیرش شده در سال‌های گذشته 300 نفر بوده و امسال به بیش از 500 نفر رسیده است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی بیان‌کرد: ریاضی پایه اجتماع را شکل می‌دهد و اساس کار مهندسان است که سازنده جامعه‌ هستند. ریاضی درس زندگی است و کسی که ریاضی بداند قواعد ساختن جامعه را نیز می‌داند.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار