چهارمین 'همایش ملی فضای مجازی پاک' با محور تدوین دکترین فضای مجازی پاک و آینده پژوهی روز پنجشنبه طی مراسمی در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 08 March 2018

به گزارش تابناک : دبیرعلمی همایش در این مراسم تولید و عرضه محتوای پاک فضای مجازی، آسیبها، تهدیدها و فرصتها، فناوری در خدمت فضای مجازی پاک و تولیدات فرهنگی، تنظیم پیش نویس قوانین و مقررات درباره محتوای فضای مجازی، کسب و کار حلال در فضای مجازی و مهارت افزایش سواد دیجیتال شهروندان در جهت ایجاد فضای پاک مجازی را از دیگر اهداف این همایش برشمرد. 
غلامعلی افزوز افزود: ٥٠ مقاله از اراک، اصفهان، شهرهای شمال ایران و تهران به همایش ارائه و توسط استادان برتر حوزه روانشناسی و جامعه شناسی داوری شد. مقالات برتر در قالب کتاب به چاپ می رسند.
وی ادامه داد: در برگزاری این همایش آستان قدس رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد و مرکز ملی فضای مجازی همکاری داشتند.
دبیرعلمی همایش ملی فضای مجازی پاک گفت: فضای مجازی همانند یک شمشیر دو لبه است اما نوجوانان و جوانان ما به جای استفاده مفید از این فضا به دنبال گذراندن وقت خود در شبکه های اجتماعی و انجام بازیهای کامپیوتری هستند در حالی که استفاده طولانی مدت از این فضا به خصوص برای کودکان تعارض، ناکامی و بدخلقی ایجاد می کند.
وی افزود: تمام کلاسهای آموزشی در مدارس و دانشگاهها در حال تجهیز به سامانه های هوشمند هستند در حالی که این نوع کلاسها پر از امواج الکترومغناطیسی است که خطر آن بر کسی پوشیده نیست.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار