کد خبر: ۵۷۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱ 08 March 2018

در طی روزهای اخیر سفیر انگلیس در ایران در سفری به شهر مشهد مقدس دیدارهایی با برخی از مقامات استانی و فعالان تجاری داشت. سفیر انگلیس که به علت برخی مخالفت ها با مقامات سیاسی استان از جمله استاندار دیداری نداشت به دیدار شهردار مشهد و برخی از فعالان تجاری رفت.

به گزارش «تابناک»، نیکلاس هاپتون ضمن انتشار تصاویری از خود در حرم امام رضا و مقبره فردوسی در اکانت توییتر خود نوشت: بعد از بازدید از حرم شگفت‌انگیز امام رضا که سالانه ۲۵ میلیون زائر را به خود جذب می‌کند، به مقبره فردوسی رفتیم.

او همچنین با انتشار تصویر دیگری از حضور خود در دفتر شهردار مشهد و در مقابل نمایندگی یک برند بریتانیایی در ایران نوشت: از دومین شهر بزرگ ایران یعنی مشهد بازدید کردم. برنامه فشرده‌ای شامل مذاکره با شهردار و ریس اتاق بازرگانی مشهد درباره فرصت‌های بالقوه افزایش تجارت داشتیم. از اینکه برخی کسب و کار‌های بریتانیایی را در اینجا دیدم بسیار خرسند شدم.

همچنین به گزارش برخی از خبرگزاری ها سفیر انگلیس در دیدار با شهردار مشهد مقدس گفت: شهرداری مشهد پیشنهادهای خوبی مطرح کرده است که می‌تواند در ایجاد فرصت و همکاری بین 2کشور تاثیرگذار باشد.

نیکلاس هاپتون افزود: تلاش خواهیم کرد از این دیدگاهها برای توسعه همکاری بین مشهد و لندن بهره بگیریم.

شهردار مشهد هم در این دیدار که بر توسعه روابط به خصوص روابط تجاری تاکید شد گفت: ایران کانون مهر، دوستی و صلح‌طلبی است ،مسیر خود را در میهمان‌نوازی ادامه خواهد داد و موفقیت اروپا در گرو استقلال عمل برای دوستی و همکاری با ایران است.

تقی زاده خامسی برای میزبانی از هیات‌های تجاری کشور انگلیس اعلام آمادگی کرد.

او گفت: به علت وجود بارگاه منور رضوی سالانه 25 تا 28 میلیون زائر و گردشگر داخلی و خارجی به مشهد سفر می کنند و همین امر سبب شده است وضع اقتصادی وئگردش مالی این کلان‌شهر از دیگر شهرها متفاوت باشد.

شهردار مشهد افزود: پیگیر آن است که زمینه حضور هیات‌های تجاری خارجی که به تهران سفر می کنند ، در مشهد و کلانشهرهای دیگر فراهم کند و تبادلات تجاری گسترش یابد.

تقی زاده خامسی با اشاره به جمعیت 3 میلیون نفری مسلمان در انگلستان گفت:وجود این جمعیت فرصتی برای گسترش روابط به شمار می رود و مناسب است موضوع برقراری پرواز مستقیم بین مشهد و لندن پیگیری شود.

البته باید خاطرنشان کرد که به گفته برخی از منابع آگاه فرزند شهردار مشهد از جمله 4000 آقازاده ای است که اخیرا اعلام شد در انگلستان مشغول به تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار