مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: بیش از ۱۰۵ هزار هکتار از مساحت استان قم کانون تولید گردوغبار و ریزگرد بوده که بر فضاهای شهری تأثیرگذار بوده است.
کد خبر: ۵۷۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳ 09 March 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مصطفی طباطبایی نژاد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم، با اشاره به اهمیت تلاش برای توسعه درختکاری و فضای سبز اظهار داشت: کاشت درخت در کنار تلطیف هوا و کاهش آلودگی هوا نقش مهمی در بهداشت و محیط‌زیست دارد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در عرصه‌های منابع طبیعی سبب خنثی شدن حربه تحریم دشمنان می‌شود، ابراز کرد: با سرمایه‌گذاری و کاشت هفت هزار گونه مختلف داروی گیاهی می‌توان کشور را در برابر تأثیرات منفی تحریم‌ها بر اقتصاد بیمه کرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری افزود: سرمایه‌گذاری در منابع طبیعی اعم از بیابان، مراتع و جنگل‌ها می‌تواند شعار اقتصاد مقاومتی را جامه عمل پوشانده و آن را محقق کند و به اقتصاد کشور کمک کند.

وی با اشاره به سخن امام صادق(ع) درباره کاشت درخت و جلوگیری از قطع آن تصریح کرد: بیش از 105 هزار هکتار از مساحت استان قم کانون تولید گردوغبار و ریزگرد بوده که بر فضاهای شهری نیز تأثیرگذار بوده و مشکلات عدیده‌ای شامل تعطیلی مدارس و بیماری‌ها را ایجاد کرده است.

طباطبایی نژاد با تأکید بر اهمیت ایجاد تدابیر لازم برای کانون‌های تولید ریزگرد در استان قم عنوان کرد:در سال جاری برای جلوگیری از ایجاد ریزگردها بیش از 100 هکتار نهال‌کاری شده است.

وی با اشاره به ایجاد یک هزار و 300 هکتارپارک جنگلی در استان قم خاطرنشان کرد: بیش از 23 هزار هکتار جنگل خودرو و طبیعی در استان قم وجود دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار