در نشست خبری مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دهدشت عنوان کرد؛
در آستانه آغاز بزرگترین رویداد هنری در کهگیلویه دیدار مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی با اصحاب رسانه در اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱ 09 March 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت مجدد سانحه هوایی سقوط هواپیما در استان از نقش رسانه ها و خبرنگاران در پوشش خبری این حادثه علی رغم برخی نامهربانی ها تشکر کرد.
دهبانی پور در مورد برگزاری جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه در دهدشت گفت :  البته که این جشنواره منطقه ای است و مال همه مناطق است ولی دهدشت میزبان است و انشالله سعی می شود اکران برخی از این فیلم ها در روستاها و بخش های اطراف نیز انجام شود.
وی گفت : یکی از آسیب های اجتماعی که در اولویت شورای فرهنگ عمومی کشور قرار دارد اعتیاد است که تهدید جدی برای جامعه و جوانان و خانواده هاست و ضرورت دارد همه دستگاه های مختلف در سطح کشور و استان ها برای مقابله با این آسیب اجتماعی  تلاش کنند.
رضا دهبانی‌پور با بیان اینکه عمده اقدامات و فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای آسیب زدایی است تصریح کرد: برخی  فعالیت ها به طور ویژه و خاص به بررسی علل یک آسیب اجتماعی می پردازد که نمونه  آن  جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه کهگیلویه با محوریت «اعتیاد- خشونت »است که با ایده ای نو و بهره گرفتن از زبان گویای هنر و سینما جهت آگاهی بخشی جوانان از این معظلات و پیشگیری از این آسیب ها برگزار می شود.
دهبانی‌پور عنوان کرد: فراخوان و پوستر جشنواره به سینماهای جوان استان های فارس، خوزستان، بوشهر، چهارمحال بختیاری ،اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد نیز ارسال شد و ۱۷۱ اثر هنری در قالب مستند و داستان به جشنواره ارسال  که از این آثار تعداد ۱۴ اثر مستند و ۲۲ اثر داستانی با نظر هیئت باز بین به جشنواره راه یافته اند.وی ادامه داد: این جشنواره  از  ۱۹ تا ۲۱ اسفند ماه بر گزار می شود که در ۲ روز اول به اکران آثار پرداخته می شود و اختتامیه  جشنواره نیز روز  سوم  در سالن شهید آوینی دهدشت برگزار می شود.
 
جشنواره فیلم کوتاه برای آگاهی بخشی جوانان و جامعه از معظلات اجتماعی است/ افتتاح سینمای جوان دهدشت در حاشیه جشنواره/ نمایش برخی فیلم ها در روستاهای کهگیلویه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان با بیان اینکه فعالیت های تیمی و هییت اجرایی جشنواره فیلم کوتاه ،داوران و اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه قابل قبول و راضی کننده است تصریح کرد: این جشنواره می تواند یکی از برنامه های هرساله در تقویم اجرایی اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه با موضوع آسیب های اجتماعی قرار گیرد که بدون شک این موضوع در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح خواهد شد تا برای سال های آتی در این خصوص اعتبار سنجی شود.
دهبانی پور افزود: با توجه به گستردگی آسیب های اجتماعی در موضوعات مختلف از جمله طلاق، خودکشی، حاشیه نشینی و سبک زندگی در صورتی که  هنرمندان علاقه مندی خود را به ساخت آثار هنری با این موضوعات نشان دهند، پیرامون این معضلات نیز جشنواره برگزار خواهدشد.
دهبانی پور ادامه داد : متاسفانه سهم بودجه ای ارشاد استان از بودجه فرهنگی کم است و ما علی رغم کمبود شدید منابع مالی و بودجه ای با رایزنی با وزارت برنامه ها را پیش میبریم و انشالله شاهد اتفاقات روشنی خواهیم بود.
وی در پایان مطرح کرد: پیرامون نشستی که با ریاست سازمان سینمایی داشتیم و طی تفاهم های صورت گرفته، نمایندگی سینمای جوانان را برای کهگیلویه وگچساران گرفتیم و به احتمال زیاد سینمای جوانان دهدشت در حاشیه این جشنواره افتتاح خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار