مدیر کل کتابخانه‎‎های یزد با اشاره به هفدهم اسفندماه به عنوان چهاردهمین سالروز تاسیس کتابخانه‏‏های عمومی، اظهار کرد : طرح ملی کتابخانه گردی با حضور مردم، مسئولان، اصحاب رسانه و ورزش کاران برگزار شد .
کد خبر: ۵۷۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ 10 March 2018

«رقیه دوست فاطمی» در این باره اظهار کرد: در این طرح علاقمندان با بخش‏‏های مختلف کتابخانه آشنا شدند و در تمام کتابخانه‏‏های استان از عضویت رایگان بهرمند شدند . 

وی ادامه داد: البته ۱۰ کتابخانه در استان به عنوان پایلوت برای این طرح انتخاب شده بود به نحوی که در هر شهر، یک کتابخانه مجری این طرح ملی بود.

وی با اشاره به تاریخچه‏ای از کتابخانه رییس فرهمند، این کتابخانه اهدای از سه سال پیش با هزینه ۲۷۰ میلیون تومان مرمت و بازسازی شد . 

این مسئول همچنین خبر داد : پنجم اردیبهشت سال آینده نیز جشن ۷۰ سالگی کتابخانه شرف الدین علی با حضور کتابداران قدیمی این کتابخانه برگزار خواهد شد . 

وی ادامه داد علاوه بر مرمت کتابخانه قدیمی شرف الدین علی یزدی، کتابخانه‏های غدیر، علامه طبابایی  و علامه جعفری نیز مرمت و بازگشایی شدند . 

« مهدی جمالی نژاد» شهردار یزد نیز در بخشی از سخنان خود در مورد همدلی و رفاقت مسئولان برای ایجاد و اتمام طرح‏‏های مشارکتی و عمرانی، گفت با توجه به شرایط اقتصادی کنونی همدلی مسئولان لازم است . 

وی اعلام کرد: طرح‏‏های زیادی برای سال جدید در نظر گرفته شده و باتوجه به بودجه های اختصاص یافته، در تمام مناطق، فرهنگسرا، کتابخانه و ورزشگاهی مجهز تعریف شده است . 

«زهرا طباطبایی» مسئول کتابخانه فرهمند نیز در حاشیه این برنامه فرهنگی، افزود این کتابخانه در سال ۱۳۷۰ به نهاد کتابخانه‎‎های عمومی اهدا شد و دارای بخش‏‏های بسیاری به ویژه بخش کودکان است 

به گفته وی، بیشترین آمار کتب این کتابخانه با موضوعات ادبی و مذهبی و کمترین آمار آن در زمینه کتب هنری و علمی است . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار