استان یزد در تعطیلات نوروزی میزبان گردشگران بسیاری از سراسر کشور است و در این راستا اداره کل راه و شهرسازی استان یزد همچون ارگان ‎‎ های دیگر تسهیلات و برنامه ‎‎ ریزی‏‏های متعددی انجام می‏‏دهد تا مسافران خاطره‏‏ای خوش از سفر به یزد داشته باشند.
کد خبر: ۵۷۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 10 March 2018

«محمدرضا نقصان محمدی» مدیر کل راه و شهرسازی استان در این باره با اشاره به جهانی شدن یزد و این که باید توجه بیشتری به موضوع  گردشگری و مسافرپذیری یزد داشته باشیم، گفت: یزد از دیرباز باتوجه به قرار داشتن در مرکز جغرافیایی کشور و دارا بودن تاریخی غنی در پهنه کویر ایران همواره مورد توجه هم ‎‎ میهنان ‎ مان بوده و یزد همواره یکی از شهرهای مقصد گردشگری نامیده شده است.

وی ادامه داد: اکنون نیز با توجه به ثبت این کهن شهر در میراث جهانی یونسکو، اهمیت بیشتری برای گردشگران پیدا کرده و یقینا نوروز امسال شاهد حضور چشمگیرتر مسافران در این استان خواهیم بود .

نقصان محمدی افزود: استان یزد آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران نوروزی را دارد و همه دستگاه ‎ های ذیربط با حضور در جلسات کمیته حمل و نقل و خدمات سفر استان، برنامه‏‏ها و راهکارهای خود را برای میزبانی از مسافران نورزی و داشتن سفری ایمن در استان یزد ارائه داده‏‏اند .

این مسئول بیان کرد: ستاد خدمات سفر استان جلسات متعددی برگزار کرده و همه دستگاه‏‏های اجرایی استان اهتمام دارند تا یزد میزبان خوبی برای مسافران عزیز باشد و در همین راستا ورودی‏‏های شهر یزد زیباسازی شده و اکیپهای استقبال از مسافران نوروزی مستقر شده‏‏اند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان در تشریح اقدامات انجام شده برای آماده‏‏سازی شهر جهت پذیرایی از مسافران نوروزی اظهار کرد: جهت کاهش تصادفات جاده‏‏ای و افزایش ایمنی سفرهای نوروزی تابلوها و علائم مورد بررسی و در صورت لزوم بازسازی قرار گرفته‏‏اند و اگر در نقاطی از محورهای مواصلاتی به علائم جدیدی نیاز بوده نصب شده است.

به گفته وی، همچنین با همکاری راهنمایی و رانندگی مبادی پرخطر استان شناسایی شده‏‏اند و علاوه بر تابلوهای موجود، علائم و پرچم‏‏های جدید نیز در این نقاط نصب خواهد شد .

نقصان محمدی در تشریح مصوبات کمیته حمل و نقل و خدمات سفر استان یزد بیان کرد: اصلاح وضعیت تاکسی‏‏های فرودگاه در دستور کار قرار گرفته تا قبل از شروع سفرهای نوروزی، تعیین تکلیف و ساماندهی شوند و بتوانند خدمات مناسبی به مسافرین نوروزی ارائه دهند .

وی ادامه داد: استقرار حدود ۲۰ اکیپ امداد خودرو در جاده های سطح استان بصورت ۲۴ ساعته، افزایش 50 درصدی خدمات هلال احمر نسبت به سال گذشته نیز از جمله تسهیلاتی است که به صورت امدادی به مسافران نوروزی ارائه خواهد شد .

نقصان محمدی با اشاره به لزوم ارائه خدمات رفاهی مناسب در راه‏‏ها، ادامه داد: طبیعتا هر کدام از دستگاهها کشیک های نوروزی خود را دارند و در ایام عید بصورت مستمر از مجتمع های بین راهی ‌بخصوص مجتمع های بین راهی مهریز- انار و نائین- یزد حتما بازدید صورت می گیرد تا خدمت رسانی به مسافران بصورت مطلوب انجام شود .

مدیر کل راه و شهرسازی استان همچنین ایجاد مسیر ویژه گردشگری، اصلاح وضعیت میدان راه آهن با همکاری شهرداری یزد، استقبال نوروزی در اولین پرواز بعد از سال تحویل توسط فرودگاه یزد و سازمان میراث فرهنگی، ساماندهی کمپ‏‏های گردشگری و آماده باش هلال احمر و اورژانس از دیگر تمهیدات  ستاد سفر استان است که برای میزبانی هرچه بهتر مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: همچنین چند ایستگاه صلواتی با حضور اکیپ‎‎های پلیس راه استان شبانه روزی توسط سازمان راهداری در ۵ نقطه استان مستقر می‏‏شود که علاوه بر ارائه خدمات اولیه به مسافران میتواند مکانی موقتی برای استراحت آنها باشد.  

نقصان محمدی در خصوص برنامه ریزی های صورت گرفته برای اسکان مسافران نوروزی, با اشاره به هماهنگی های انجام شده میان دستگاه‏‏های اجرایی و دیگر نهادهای استان، گفت: آموزش و پرورش، دانشگاه ها، هتل ها، شهرداری های استان و دیگر نهادهای ذی ربط همگی همدل شده‏‏اند تا کمک کنند اسکان مسافران نوروزی به خوبی انجام شود و آنها با خاطره‏‏ای خوش از یزد خارج شوند .

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات زیادی که برای ایمن سازی راه های استان انجام شده است، اظهار کرد: امیدواریم هموطنان با احتیاط بیشتری رانندگی کنند تا با حادثه کمتری در راه های کشور مواجه باشیم .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد مسافران نوروزی سفری شاد، ایمن و بدور از حادثه و تلخی داشته باشند و استان یزد به شایستگی نوروزی خاطره انگیز را برای هموطنان به یادگار گذارد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار