کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین دمای هوا در مناطق مختلف این استان از امروز (شنبه) 15 درجه سلسیوس کاهش می یابد.
کد خبر: ۵۷۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 10 March 2018

به گزارش تابناک : زهرا مبشری افزود: بیشینه دمای دیروز مشهد 25 درجه سلسیوس بود که با کاهش 10 درجه ای، امروز به 15 درجه سلسیوس می رسد و از فردا به تدریج کاهش می یابد.
وی اظهار کرد: بیشینه دمای مشهد برای روز چهاشنبه هفته جاری به 10 درجه سلسیوس کاهش می یابد.
وی گفت: بارش های رگباری باران نیز از عصر امروز در استان خراسان رضوی آغاز خواهد شد و تا روزهای پایانی هفته جاری ادامه خواهد داشت.
مبشری افزود: طبق پیش بینی های انجام شده در روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته بیشترین بارش را خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: برای امروز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در استان خراسان رضوی پیش بینی شده است که در روزهای آتی از شدت آن کاسته خواهد شد.
وی گفت: تربت حیدریه با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای 30 درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
میانگین سالانه بارندگی در استان خراسان رضوی حدود 210 میلی متر و در کشور حدود 250 میلی متر است. 
بر اساس گزارش هواشناسی خراسان رضوی میانگین بارندگی در تمام شهرستانهای این استان طی سال زراعی جاری کاهش یافته و در این مدت شهرستان های بردسکن و خواف با 90 درصد بیشترین کاهش را داشته اند. 
شهر مشهد نیز کاهش حدود 70 درصدی بارندگی را نسبت به دوره بلندمدت آماری داشته است. 
در پاییز امسال کاهش بارندگی در استان خراسان رضوی به بیشترین حد خود رسید و طی هفته های اخیر با بارش های به نسبت خوبی که در مناطق مختلف استان رخ داد و همچنان ادامه دارد، میزان کاهش بارندگی ها در این خطه تعدیل یافت. 

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار