رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: نام‌گذاری ساختمان شماره 2 شورا به نام سعید حجاریان تنها پیشنهاد بود و اکنون منتفی شده است.
کد خبر: ۵۷۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 10 March 2018

محمدجواد حق‌شناس در نشست خبری اعضا و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، اظهار داشت: در 6 ماهه گذشته و همین طور در سال‌های قبل بار اصلی انتقال اخبار در شورا و شهرداری به شهروندان بر عهده رسانه‌ها بوده است. کار خبرنگاری سخت، دقیق و نیازمند توانمندی حرفه‌ای و تعهداست.

وی ادامه داد: تاکنون کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران 15 جلسه فوق‌العاده برگزار کرده است و اعضای کمیسیون در مدت 6 ماهه سر جمع 30 تذکر داده‌اند که در صحن این تذکرات ارائه شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: یکی از اقدامات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شکل دادن به کمیته‌های 7گانه بوده که در ضلع کمیسیون باید فعالیت کند. کمیته ورزش و مشارکت‌ها، کمیته اجتماعی، کمیته گردشگری و میراث فرهنگی و ....از جمله کمیته‌های مطرح در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی است.

حق‌شناس درباره نامگذاری خیابان کارگر به مصدق اظهار داشت: در حال حاضر این موضوع در کمیسیون مطرح و در انتظار نوبت صحن برای رای‌گیری است.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی واجتماعی در قالب حمایت از هنرمندان و نویسندگان وام‌هایی را به آنها ارائه می‌دهد که تا کنون 1800 نفر مشمول دریافت وام بودند که با توجه به اینکه میزان اعتبار به شدت محدود است و پرداخت وام برای 1800 نفر خارج از توان و بودجه بوده است، بنابراین به این جمع‌بندی رسیدیم که وام 10 میلیونی هنرمندان و نویسندگان به 5 میلیون تومان کاهش پیدا کند تا بتوانیم به افراد بیشتری این وام را ارائه دهیم.

حق‌شناس در پاسخ به پرسشی دیگری مبنی بر اینکه آیا تا پایان سال خیابان کارگر به مصدق تغییر می‌کند، گفت: این نامگذاری پیشنهادی بود که در روز تغییر نام بزرگراه نیایش به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح شد و حجت‌الاسلام دعایی پیشنهاد دادند مکانی را به نام مصدق در تهران نامگذاری کنند و درخواست وی به کمیسیون ارائه شد که در ابتدا حجت‌الاسلام دعایی پیشنهاد داده بودند خیابان نفت به نام مصدق نامگذاری شود ولی این خیابان به این نام جا افتاده بود و نسبتی آن منطقه با دوره تاریخی دهه 20 و 30 نداشت. بنابراین بعضی از افراد تونل آرش اسفندیار را برای نامگذاری به نام مصدق مطرح کردند که بازخورد مناسبی در این خصوص نداشتیم. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که خیابانی به نام مصدق در مرکز شهر تغییر نام دهیم. ابتدا خیابان کشاورز را مطرح کردند و سپس خیابان کارگر که از قدیم نیز راه‌آهن تا انقلاب به نام کارگر بود و شمال خیابان انقلاب هنوز شهروندان با نام قدیم آن که امیرآباد است، می‌شناسند. بنابراین تصمیم گرفتیم که آن خیابان را به نام مصدق نامگذاری کنیم.

وی ادامه داد:‌در صورتی که در صحن شورا این موضوع مطرح و رای بیاورد این تغییر نام اتفاق خواهد افتاد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه رویکرد شورا و شهرداری در مسائل اجتماعی چگونه است، گفت: در آغازین روز مسئولیت شهردار بعد از اعلام حکم از سوی وزیر کشور بازدیدی با تعدادی از اعضا از محله هرندی داشتند که یکی از اتفاقات جدی بود که نشاندهنده این بود که شهردار و شورا نسبت به وجود چنین زخم‌هایی بر پیکره شهر تهران نگران هستند و در این زمینه برنامه‌های نیز مطرح است.

حق‌شناس ادامه داد: این فقط دغدغه دوستان شورا نیست و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز از مناطق آسیب‌دیده شهر تهران بازدید کردند.

وی افزود: باید تمامی دستگاه‌های ذیربط مانند بهزیستی و کمیته امداد به کمک شهر و شهرداری بیایند تا بتوانیم آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برسانیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره نامگذاری ساختمان شماره 2 شورای شهر تهران به نام حجاریان،‌گفت: این نامگذاری به سه ماه پیش بازمی‌گردد که همراه با چند تن از اعضای شورای شهر به یکی از افتخارات شهر و شورا که آقای عباس شیبانی است، سر زدیم و در منزل ایشان مطرح شد که با توجه به اینکه آقای شیبانی یکی از چهره‌های شاخص شورا هستند ساختمان شماره یک شورا به نام عباس شیبانی نامگذاری شود.

حق‌شناس افزود: با توجه به ترور حجاریان زمانی که عضو شورای شهر تهران بود پیشنهاد داده شد نام یکی دیگر از ساختمان‌ها به نام حجاریان نامگذاری شود.

وی افزود: هر دو پیشنهاد مورد بحث قرار گرفت و در کمیسیون نامگذاری مطرح شد و هنگامی که این خبر پخش شد با توجه به اینکه حجاریان خود در نامه‌ای توصیه کردند که این اتفاق نیفتد بنابراین نامگذاری ساختمان شماره 2 به نام حجاریان منتفی شد و تنها نامگذاری طبقه اول شورای شهر به نام عباس شیبانی مطرح شد و در حال پیگیری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار