به دنبال اظهارات فتنه انگیز منتسب به سفیر آمریکا در بغداد برای تحریک اهل سنت علیه شیعیان، نماینده پارلمان عراق خواستار احضار 'دوگلاس سیلیمان' به وزارت خارجه عراق و اطمینان از اظهارات منتسب به وی شد.
کد خبر: ۵۷۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 10 March 2018

به گزارش تابناک : 'محمد الصیهود' امروز شنبه به خبرگزاری المعلومه عراق گفته است که وزارت خارجه عراق بایستی سفیر آمریکا را فراخوانده و درباره اظهارات منتسب به وی، اطمینان حاصل کند زیرا دخالت آشکار در امور داخلی عراق است.
الصیهود افزوده است که از اظهارات سیلیمان بوی توطئه بر می آید و باید دولت عراق دربرابر این دخالت مداوم آمریکا واکنش نشان داده و به حضور نظامی امریکا در این کشور پایان بدهد.
وی خاطرنشان کرده است که سخنان منتسب به سیلیمان سفیر آمریکا در بغداد نشان می دهد که واشنگتن درصدد فتنه انگیزی فرقه ای برای ناامن کردن اوضاع داخلی عراق است.
براساس اخبار منتشر شده در رسانه های عراق، دوگلاس سیلیمان سفیر آمریکا در بغداد اخیرا در نشستی با جمعی از رهبران سیاسی اهل سنت این کشور، از آنها خواسته بود که برای گرفتن قدرت از شیعیان تلاش کنند و گفته بود که انتخابات آینده پارلمانی عراق (22 اردیبهشت)، یک فرصت تاریخی برای بازپس گیری قدرت از شیعیان است.
کارشناسان و رسانه ها در عراق این سخنان منسوب به سفیر آمریکا در بغداد را رویکرد آشکار واشنگتن در قبال تحولات و انتخابات آینده دانستند به ویژه اینکه آمریکا می کوشد در برخی استان های اهل سنت به طور مستقیم بر روند انتخابات نظارت کند.
صاحب نظران از احتمال دستکاری آراء طی انتخابات آینده عراق، در صورت مداخله آمریکا در این دوره از انتخابات ابراز نگرانی کرده اند.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار