فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: 214 ایستگاه پلیس در آستانه نوروز در مشهد و دیگر شهرستانهای این استان در کنار ایستگاهها و مراکز فعال پلیس راه اندازی و فعال می شوند.
کد خبر: ۵۷۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴ 10 March 2018

به گزارش تابناک : سردار قادر کریمی روز شنبه در نشست خبری افزود: 94 ایستگاه از این تعداد در مشهد و بقیه در دیگر شهرستانهای استان خراسان رضوی از روز 27 اسفند جاری دایر خواهند بود. 
وی ادامه داد: طبق برآوردها حدود هشت میلیون زائر از 25 اسفند جاری تا دهم اردیبهشت ماه سال آتی به مشهد و خراسان رضوی سفر می کنند لذا از یک ماه پیش قرارگاه نوروزی امام علی(ع) در فرماندهی انتظامی خراسان رضوی تشکیل شد تا پلیس رضوی ماموریت خود را متفاوت و با کیفیت بیشتری نسبت به گذشته انجام دهد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی به استقرار ایستگاههای پلیس در این ایام در ورودیهای استان نیز اشاره و بیان کرد: از ابتدای ورود مسافران به خراسان رضوی بسته آموزشی، ترافیکی و انتظامی در اختیار آنها قرار می گیرد. تلاش می کنیم امسال به همه خدمات مورد نیاز زائران جواب مثبت داده شود و در ورودی و خروجی شهرستانها پلیس حضور مقتدارانه داشته باشد تا سفر امن و ایمن برای زائران رقم زده شود.
وی گفت: شعار نوروزی پلیس' آرامش بهاری با نظم و امنیت ' است و می کوشیم در عمل این شعار را پیاده کنیم. در بخش ترافیکی نیز محدودیتها در مشهد و استان تا حد ممکن انجام نمی شود. نیروی انتظامی برای حضور شهروندان در حرم و اطراف حرم مطهر رضوی در زمان تحویل سال جدید حدود پنج هزار توقفگاه در هسته مرکزی شهر مشهد جانمایی کرده است.
سردار کریمی افزود: همچنین با همکاری شهردار مشهد و آستان قدس رضوی 30 هزار توقفگاه خودرو در ایام نوروز به ظرفیت توقفگاههای مشهد افزوده می شود.
وی گفت: 200 واحد گشت پلیس راه نیز در این ایام در جاده های ورودی و خروجی مشهد برای کنترل، نظارت و سفر ایمن فعال خواهد شد و در طول جاده های استان نیز ایستگاههای پلیس راه حضور خواهند داشت.

* افزایش 1100 درصدی کشفیات مواد محترقه 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی در ادامه با ارائه عملکرد یک ساله پلیس در این استان از افزایش هزار و 100 درصدی کشفیات مواد محترقه طی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال قبل خبر و ادامه داد: بخش اعظم این کشفیات مربوط به 2 ماه اخیر است.
وی افزود: در بخش وقوع سرقت نیز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 13 درصد افزایش سرقت و در بخش کشف سرقت 503 درصد افزایش ثبت شد. 
سردار کریمی ادامه داد: امسال تاکنون 26 تن انواع مواد مخدر در خراسان رضوی کشف شد. در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد افزایش کشفیات مواد مخدر صورت گرفت و در مقوله دستگیری باندهای مواد مخدر نیز 19 درصد افزایش دستگیری ثبت شد. 
وی به افزایش 21 درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر نیز اشاره و بیان کرد: در بخش جمع آوری معتادان متجاهر نیز امسال افزایش 17 درصدی ثبت شد. البته سازمان بهزیستی نیز باید در این خصوص ظرفیت سازی کند که در نیمه دوم سال این اقدام توسط استانداری و بهزیستی ساماندهی بهتری شد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در کشف جرائم خشن نیز رشد 23 درصدی صورت گرفت. در بخش کالای قاچاق نیز از نظر ریالی 10 درصد افزایش و از نظر کشیات هفت درصد افزایش ثبت شد و دستگیری باندهای قاچاق و ارز نیز 15 درصد رشد کرد. 
وی افزود: امسال تاکنون در حوزه کشف اسلحه و مهمات نیز 11 درصد رشد و در بخش برخورد با اراذل و اوباش در سطح خراسان رضوی 12 درصد نسبت به پارسال رشد ثبت شده است. 
سردار کریمی افزود: در مجموع در بخش سرقت مسلحانه نسبت به پارسال شاهد کاهش 20 درصدی رخداد آن در خراسان رضوی هستیم. در وقوع سرقت به عنف هم چهار درصد کاهش ثبت شد.
وی به وقوع جرائم در فضای مجازی نیز اشاره و بیان کرد: امسال جرائم فضای مجازی 118 درصد رشد داشت و دستگیری افراد مرتبط با جرایم رایانه ای نیز 100 درصد افزایش یافت. 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی در ادامه به کاهش سه درصدی تصادفات درون شهری و برون شهری در این استان اشاره و بیان کرد: تعداد متوفیان سوانح رانندگی درون شهری و برون شهری در این بازه زمانی سه درصد کاهش و تعداد تصادفات جرحی چهار درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: طرح برخورد با رانندگان متخلف هم در این مدت 22 درصد افزایش، توقیف خودروهای متخلف سه درصد کاهش و اعمال قانون نیز 21 درصد کاهش یافت. همچنین جرایم مربوط به اتباع بیگانه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 13 درصد رشد داشته است.
سردار کریمی همچنین گفت: امسال سه میلیون و 795 هزار و 612 مورد تماس با مرکز فوریتهای پلیسی 110 خراسان رضوی برقرار و یک میلیون و 400 هزار عملیات فوریت پلیسی انجام شد.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار