امیرحسین فخریان صبح امروز (شنبه) در نشستی خبری به ارائه توضیحاتی درباره‌ فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور پرداخت و گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ شرکت با ۱۱۰ برند و ۳۵۰۰ شعبه، عضو این اتحادیه هستند و این فروشگاه‌ها در ماه‌های پایانی سال موفق به حفظ ثبات قیمت‌ها شده‌اند و در اکثر مواقع قیمت‌های کالای ارائه شده در آنها افزایش نیافته است.
کد خبر: ۵۷۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷ 10 March 2018

به گزارش تابناک : رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: محصولاتی از قبیل تخم‌مرغ، مرغ، گوشت، برنج و روغن به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند و قرار است میوه نیز با ۱۵ تا ۲۰ درصد تخفیف توزیع شود.

امیرحسین فخریان صبح امروز (شنبه) در نشستی خبری به ارائه توضیحاتی درباره‌ فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور پرداخت و گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ شرکت با ۱۱۰ برند و ۳۵۰۰ شعبه، عضو این اتحادیه هستند و این فروشگاه‌ها در ماه‌های پایانی سال موفق به حفظ ثبات قیمت‌ها شده‌اند و در اکثر مواقع قیمت‌های کالای ارائه شده در آنها افزایش نیافته است.

وی همچنین به بازرسی‌های متعددی که از این واحدها صورت می‌گیرد اشاره کرد و افزود: با توجه به بازرسی‌های صورت گرفته یکی از اصنافی بودیم که کمترین سطح شکایت‌ها را داشته‌ایم.

رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف ما در حال حاضر این است که هنوز موفق به فعالیت‌های برون مرزی نشده‌ایم. البته امیدواریم که در سال پیش‌رو بتوانیم شعبه‌های خود را در خارج از ایران توسعه دهیم و از این طریق بتوانیم نقشی در صادرات کالا داشته باشیم.

فخریان از عراق به عنوان یکی از اولین کشورهایی که در دستور کار قرار دارد، یاد کرد و گفت: حتما سال آینده فعالیت خود را در یک یا دو کشور آغاز خواهیم کرد و عمان و سایر کشورهایی که ممکن است در آنها شرایط مناسبی داشته باشد نیز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از ورود این فروشگاه‌ها به توزیع کالاهایی که مشمول قیمت در نظر گرفته دولت در زمینه‌ تنظیم بازار می‌شوند، اشاره کرد و گفت: در زمینه کالاهایی مانند تخم‌مرغ با توجه به این که با بیماری ایجاد شده بخش قابل توجهی از مرغ‌های تخم‌گذار از بین رفته‌اند، شاید پنج تا شش ماه طول بکشد که این ظرفیت از دست رفته جایگزین شود. برهمین اساس شاید در این مدت بتوان گفت که عرضه کمتر از تقاضاست.

رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور همچنین متذکر شد: در حال حاضر تخم‌مرغ به نرخ ستاد تنظیم بازار و با قیمت ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود و البته در کنار این کالاها سایر کالاهایی که تنظیم بازاری محسوب نمی‌شوند هم در فروشگاه‌ها وجود دارد تا اگر افراد مایل به خرید کالایی غیر از کالاهای تنظیم بازاری هستند، مشکلی در تامین مایحتاج خود نداشته باشند.

فخریان درباره قیمت گوشت از اعلام مبلغ خودداری کرد و گفت: در حال حاضر عدد دقیق فروش محصول تنظیم بازاری در این بخش را به خاطر ندارم.

اما رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور در ادامه صحبت‌های خود به موضوع برنج‌های هندی اشاره کرد و گفت: زمانی دولت در حال تصمیم‌گیری بود که به این کالا ارز مبادله‌ای اختصاص دهد یا خیر. اما اکنون در این زمینه هنوز به نتیجه رسیده و قیمت برنج هندی به نرخ واقعی نرسیده که امیدواریم با تصمیمات مناسب مانع نوسانات زیاد در قیمت این نوع برنج شود.

فخریان ادامه داد: تجربه گویای آن است که هرگاه دولت اجازه واردات برنج هندی را نداده، قیمت آن در بازار افزایش پیدا کرده است. برهمین اساس امید داریم که در این راستا سیاست‌های مناسبی اتخاذ شود. در حال حاضر نیز قیمت برنج هندی بالاست.

در بخش دیگری از این نشست رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر کاربری فروشگاه زنجیره‌ای ایران که در خیابان فردوسی واقع شده و فروشگاه قدس در خیابان ولیعصر توضیح داد: فروشگاه قدس زیر نظر بنیاد مستضعفان است و این مجموعه زیر نظر اتحادیه ما قرار ندارد برهمین اساس ما اطلاعی نداریم که این بنیاد چه تصمیمی برای فروشگاه مذکور دارد. البته حدود ۱۰ سال پیش بنیاد مستضعفان قصد احیای این فروشگاه را داشت اما اکنون نمی‌دانیم شرایط از چه قرار است.

 

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار